ایجاد ۴۷۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد ۴۷۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته

معاون توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال ۹۷، ۴۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کردیم که بر طبق مرکز آمار ۴۶۰ هزار فرصت شغلی عنوان شده است.
به گزارش ایسنا، عیسی منصوری معاون توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخشی از نشست سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران با اعلام این که نرخ مشارکت بالای ۴۷ درصد و نرخ بیکاری ۱۲ درصد است، گفت: نسبت اشتغال افزایش پیدا کرده و به ۳۶.۵ درصد رسیده است.
وی ادامه داد: اولویت ما متناسب با شرایط فعلی اقتصادی در سیاست‌گذاری‌هایمان حفظ اشتغال موجود و ایجاد فرصت‌های شغلی است. ما در سال ۹۷، ۴۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کردیم که بر طبق مرکز آمار ۴۶۰ هزار فرصت شغلی عنوان شده است.
منصوری تاکید کرد: سیاست وزارت کار حفظ اشتغال است و روی هم رفته بحث ما تثبیت اشتغال و ایجاد اشتغال در ظرفیت‌هایی است که می‌توان در همین دوره ایجاد کرد و از جنس کسب و کارهای خرد و کوچک است. سه رخداد سرمایه‌گذاری، بهره‌وری و اشتغال می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد در امر سرمایه‌گذاری اگر به خوبی عمل کرده بودیم تولید هم صورت می‌گرفت.
وی خاطر نشان کرد: در بودجه سال ۹۷ در قانون مربوطه عنوانی با سیاست های فعال در بازار کار داریم درصورتی که قبلا چنین چیزی وجود نداشت.اگرچه منابع محدود بود اما محل همکاری وزارت کارت با همه دستگاه ها بود. امسال هم به همین ترتیب علاوه بر تسهیلاتی که تخصیص داده می‌شود تصمیم گرفته شد ما مداخلات توسعه ای را در سال ۹۸ داشته باشیم. خوشبختانه سازمان برنامه و بودجه به خوبی به این امر توجه دارند.
منصوری تاکید کرد: این اتفاق که به تدریج گام برداریم برای سیاست های برنامه ریزی ،حفظ و ایجاد اشتغال رخ داده است. تا این لحظه حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در اختیار موسسات مالی و سیستم اجرایی قرار گرفته است که از این میزان ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان برای برای نهادهای حمایتی بلوکه شد مانند کمیته امداد امام خمینی، حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برای مناطق زلزله زده بلوکه شد و عملا تا به امروز چیزی حدود ۹هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای دستگاه های اجرایی داده شده است.
وی افزود: روی هم رفته حدود ۹ هزار میلیارد تومان طرح عامل به تصویب و به مرحله انعقاد قرار داد رسیده است. از میان ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای بر اساس اعلام بانک ها به متقاضیان پرداخت شده است.
معاون وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: در بخش روستایی به دلیل این دسترسی به منابع بانکی محدود بوده است، این روش را اتخاذ کردیم تا وام در کنار اقدامات توسعه‌ای اتفاق بیفتد که منجر به آن شد طی سال های ۹۲ تا ۹۶ سهم اشتغال روستایی از اشتغال سالانه ای که ایجاد شد حدود صفر تا ۳ درصد بود که در سال ۹۷ این عدد به ۲۵ درصد رسید.
وی تاکید کرد: معادل ۱۱۴ هزار نفر از نظر مرکز آمار و ۱۴۳ هزار نفر از نظر ما برای ایجاد اشتغال تسهیلات دریافت کردند که نشان دهنده آن است که برنامه اشتغال دولت در سال ۹۷ تجربه موفقی بود و خوشبختانه این اجازه را داریم، این برنامه را به مدت ۹ این سال ادامه دهیم.دغدغه ما این بود که یک میلیون ریزش نیروی کار را نداشته باشیم که خوشبختانه منجر به این شد سیاست های که اتخاذ باعث ۴۷۰ هزار اشتغال ایجاد شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار