ایجاد ۶۵۱ هزار و ۹۰۰ شغل در راستای برنامه اشتغال در بخش‌های اقتصادی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد ۶۵۱ هزار و ۹۰۰ شغل در راستای برنامه اشتغال در بخش‌های اقتصادی

دولت در راستای اجرای برنامه اشتغال فراگیر، اشتغالزایی برای ۹۷۱ هزار و۷۰۰ نفر را در سال جاری هدف‌گذاری کرده که قرار است ۶۵۱هزار و ۹۰۰ شغل از محل فعالیت‌های مرتبط با بخش‌های اقتصادی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌بر اساس قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف است سالانه برای 9970 هزار نفر اشتغال ایجاد کند که برای این میزان اشتغالزایی، در بسته اشتغال فراگیر500 میلیارد تومان از محل اعتبارات بودجه و 20 هزار میلیارد تومان نیز از محل تسهیلات بانکی پیش بینی شده است.

در همین حال بانک مرکزی مردادماه امسال مصوبه تسهیلات 20 هزار میلیاردی نظام بانکی را برای اجرای طرح اشتغال فراگیر به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد اما بخشی از اعتبارات500 میلیارد تومانی اجرای این طرح از محل اعتبارات بودجه به میزان 100 میلیارد تومان شنبه هفته گذشته از سوی سازمان برنامه و بودجه به وزارت کار تخصیص پیدا کرد.

بر اساس این گزارش، دولت در راستای اجرای برنامه اشتغال فراگیر، اشتغالزایی برای 971 هزار و700 نفر را در سال جاری هدف‌گذاری کرده که قرار است 651هزار و 900 شغل از محل فعالیت‌های مرتبط با بخش‌های اقتصادی، 228 هزار شغل از طریق فعالیت‌های مرتبط با مداخلات سیاستی از جمله طرح‌های اشتغالزا و ظرفیت ساز و همچنین 91 هزار و 800 شغل در حوزه نهادهای حمایتی ایجاد شود.

بخش‌های اقتصادی بار اصلی این طرح را به دوش خواهند کشید. برنامه اشتغال فراگیر به تایید کارگروه منتخب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی متشکل از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی و معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس‌جمهوری رسیده است.

ایجاد ۶۵۱ هزار و ۹۰۰ شغل در راستای برنامه اشتغال در بخش‌های اقتصادی

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار