ایجاد ۷۰۰ هزار شغل جدید

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وزیر دادگستری گفت: امسال حدود ۷۰۰ هزار شغل جدید در کشور ایجاد شده، این در حالی است که ۶۰۰ هزار نفر هم به بیکاران افزوده شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی پورمحمدی پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در سالن پیامبر اعظم برگزار شد ضمن تسلیت رحلت جانگداز آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: بی شک نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ معاصر ایران بی بدیل و بی نظیر است.
وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی جایگاه تعیین کننده در تاریخ ایران برجا گذاشته به گونه ای که منشا بسیاری از تحولات بزرگ در کشور و تاریخ منطقه است.
وی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی پشتوانه و ستون محکمی برای مدیران و مردم کشور بوده است، اظهار کرد: از دست دادن این بزرگوار خسارت بزرگ و جبران ناپذیر است لذا مدیران باید راه وی را ادامه دهند.
پور محمدی با بیان اینکه خدمت به مردم ارزشمندترین کار آیت الله هاشمی رفسنجانی بوده است، افزود: این جلسه که در راستای ارائه خدمت به مردم شریف کشورمان است باعث شادی روح این بزرگوار می شود.
آمارهای توسعه استانی کرمان مثبت است
وزیر دادگستری تصریح کرد: با توجه به ظرفیت ها برجسته و ممتاز استان کرمان انتظارات ما از این استان بالا است لذا باید با مدیریت درست و زمانبندی شده در راستای افزایش تولید ناخالص ملی و افزایش تولید سرانه ملی گام برداریم.
وی ادامه داد: مدیریت در کشور مدیریت سخت است به این معنا که با هزینه بالا بهره وری پایین است اما در استان کرمان مدیریت سخت به مدیریت نرم تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه مدیریت نرم به معنای خلق منابع و مدیریت هزینه با تدوین برنامه جامع است، گفت: با این وجود فضای هر منطقه از فضای اجتماعی و سیاسی مصون نمی ماند اما می توان با کمترین تاثیر این فضا، به توسعه و پیشرفت اقتصادی رسید.
پور محمدی ادامه داد: فعالیت های توسعه ای و اقتصادی نباید در طوفان حوادث قرار گیرند و این فعالیت ها باید به نهاد تایید و تصویب شده تبدیل شود.
وی با اشاره به مدل توسعه اقتصادی استان کرمان، اظهار کرد: طراحی هوشمندانه ای در راستای توسعه استان صورت گرفته است به گونه ای که همه آمارهای توسعه استانی مثبت است.
وزیر دادگستری افزود: به دنبال آمار سازی در راستای تصویرسازی خوب در نگاه مردم نیستیم بلکه به دنبال شفاف سازی و اعتمادسازی هستیم بنابراین آمار دقیق نرخ رشد و ریز آن را برای مردم بازگو می کنیم.
ورود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به بازار کار
وی با تاکید به اینکه نرخ بیکاری محل مناقشه شده است، گفت: ما نسبت به چند سال گذشته بالاترین نرخ ورود به بازار کار را داشته ایم به گونه ای که یک میلیون و ۳۰۰ هزار میلیون نفر امسال به به بازار کار ورود پیدا کرده اند.
وزیر دادگستری عنوان کرد: امسال حدود ۷۰۰ هزار نفر شغل جدید در کشور ایجاد شده است این در حالی است که ۶۰۰ هزار نفر هم به بیکاران افزوده شده است.
وی با اشاره به ترسیم اوضاع ایران در فشار تحریم ها، گفت: ملت ایران ملت مقاومی است به گونه ای که علیرغم این تحریم های فلج کننده، ایرانیان ایستادند و اقتصاد ایران نشان داد که اقتصاد مقاومی در مقابل این تحریم ها است.
پور محمدی اظهار کرد: با توجه به اینکه جالب نیست در کشور پنپاژ یاس و نا امیدی پاشید اما نرخ رشد اقتصادی در حد مطلوبی نیست.
وی افزود: بانک جهانی نرخ رشد ایران را با توجه به ظرفیت های اقتصادی آن به بالای شش درصد پیش بینی کرده است و این در گرو تلاش مردم مقاوم و صابر کشور است که با همدلی و همیاری خود بستر پیشرفت را برتی مدیران محیا کرده است.
حقوق های نامتعارف و نجومی ناشی از مشکل نظام اداری
وی با بیان اینکه حقوق های نامتعارف و نجومی از مشکل نظام اداری می گوید، اظهار کرد: نظام اداری یک ساختار ناقص اداری است که دولت باید با جدیت در رفع آن بکوشد.
وی ادامه داد: دولت در راستای رفع مشکلات نظام اداری در برنامه ششم توسعه در مجلس تبصره و بند مصوب کرده است و در مراحل بعدی و بودجه سال ۹۶ آیین نامه ای مصوب می شود.
وزیر دادگستری با اشاره به اینکه افزایش اختیارات بخش خصوصی در راستای توسعه اقتصادی استان راه سیستمی نیست، اظهار کرد: این مدل یک مدل فراسیستمی است که نظام اداری را دور زده است.
وی افزود: استاندار کرمان با مدلی پیش می رود که با ورود بخش خصوصی نظام اداری را دور زده است که باعث شده آمارهای رشد اقتصادی و توسعه استان افزایش بیابد.
پورمحمدی با تاکید بر اینکه هزینه ها در نظام اداری زیاد است، گفت: باید نظام اداری در راستای کاهش هزینه اداری و جاری اصلاح شود و باید مدیریت استان بستر را برای جذب سرمایه ایجاد کند.
وی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت های استان کرمان و وجود موسسات خصوصی انتظار جذب سرمایه بیشتری داریم لذا رتبه چهارم کشوری برای جذب سرمایه استان کرمان کافی نیست استان کرمان باید در ردیف دوم و سوم قرار می گرفت.
وزیر دادگستری گفت: امیدواریم این جلسه ماندگار در حاشیه مراسم رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی تذکر و تحریکی در راستای توسعه و رونق بیشتر استان کرمان باشد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار