ایجاد 100 هزار شغل توسط کمیته امداد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد 100 هزار شغل توسط کمیته امداد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه کمیته امداد توانسته است 100 هزار شغل ایجاد کند، گفت: این در حالی است که بودجه 10 هزار میلیارد ریالی برای اشتغال فراگیر مربوط به وزارت کار محقق نشده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عبدالرضا عزیزی در نشست علنی امروز (سه شنبه 3 بهمن) مجلس شورای اسلامی درخصوص عملکرد بودجه دولت گفت: در حوزه تامین اجتماعی در سال 96 در حدود 18 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که 2 هزار و 500 میلیارد تومان تخصیص یافته است.
مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) 3.5 برابر شده است
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتبارات مربوط به کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: خوشبختانه مستمری مددجویان 3.5 برابر شده است و با توجه به تخصیص بودجه اشتغالزایی این مجموعه آنها توانسته اند 100 هزار شغل ایجاد کنند.
وی با اشاره به اعتبارات حوزه مواد مخدر در بودجه 96 گفت: در حدود 3 هزار و 92 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود که 2 هزار و 192 میلیارد ریال تخصیص یافته و از این رقم یک هزار و 185 میلیارد ریال پرداخت شده است که چیزی حدود 120 میلیارد تومان است. این در حالی است که گردش مواد مخدر یک هزار و 600 میلیارد است و با این رقم نمی توان کاری کرد.
عزیزی با اشاره به بودجه بسیج در سال 96 افزود: یک هزار و 126 میلیون تومان در نظر گرفته شده که 39 درصد آن تخصیص یافته است؛ براساس ماموریت ها در برنامه ششم توسعه باید 12 هزار و 800 میلیون تومان پرداخت شود که با این روند در طول 6 سال اهداف محقق نمی شود.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه مربوط به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: 10 هزار میلیارد ریال برای اشتغال فراگیر در نظر گرفته شده بود که از این میزان 5 هزار میلیارد تومان برای طرح های توسعه کسب و کار، اشتغال پایدار، کارورزی فارغ التحصیلان و مهارت آموزی در محیط کار که اختصاص نیافته است و 5 هزار میلیارد دیگر نیز مربوط به صندوق توسعه ملی است که آن هم محقق نشده است.
عزیزی درخصوص اعتبارات مربوط به بازنشستگان کشوری گفت: 241.775 میلیون ریال موافقت نامه در این خصوص بوده است که 49.400 میلیون ریال در این حوزه کمبود وجود دارد، اعتبارات مربوط به بازنشستگان فولاد فقط برای 6 ماهه نخست پاسخگو بوده و برای ادامه کار باید اموال مربوطه به فروش برسد.
وی درخصوص بیمه های اجتماعی نیز اظهار کرد: این بیمه ها شامل افرادی مانند رانندگان، قالیبافان، باربران و… می شد که در سال جاری فقط 56 درصد طی 9 ماهه اول سال تخصیص یافته است.
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی درخصوص اعتبار اقشار خاص تحت پوشش خدمات حمایتی نیز گفت: 1.174.909 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده که فقط 47 درصد آن تخصیص یافته است.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیش از 90 درصد اعتبارات دولت مربوط به حوزه جاری است، با این وضعیت تا 10 سال آینده خودمان، خودمان را از بین می بریم و نیازی به دشمنانی مانند آمریکا و اسرائیل نیست.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار