ایجاد 17 هزار فرصت شغلی در خوزستان از طریق سامانه رصد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد 17 هزار فرصت شغلی در خوزستان از طریق سامانه رصد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان درخصوص ثبت نام متقاضیان اشتغال در سامانه رصد گفت: حدود 17 هزار فرصت شغلی توسط دستگاه های اجرایی استان در سال جاری ایجاد شده است.
به گزارش ایرنا سیدنور محمدپور شنبه در جلسه شورای اشتغال خوزستان با اشاره به اینکه این رقم تا پایان سال افزایش می یابد تصریح کرد: سال گذشته نیز آمار بکارگیری متقاضیان اشتغال سامانه رصد پایین بود اما در دو ماه پایانی سال میزان اشتغال را به 33 هزار نفر رساندیم.
وی درخصوص میزان اشتغال دستگاه های استان نیز توضیح داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل و پایانه های استان با 314 مورد تعهد موفق به اشتغالزایی برای 662 نفر و اداره کل کمیته امداد خمینی خوزستان نیز با یکهزار و 804 تعهد سه هزار و 55 شغل ایجاد کردند.
وی ادامه داد: اداره کل بهزیستی با 702 مورد تعهد یکهزار و 185 فرصت شغلی ایجاد کرده و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باوجود رقم 91 تعهد ایجاد شغل ، برای 133 نفر موقعیت شغلی فراهم کرده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در بخشی دیگر با اشاره به استقبال خوب متقاضیان برای ثبت نام طرح ها در سامانه کارا گفت: تا 25 بهمن ماه سال جاری حدود سه هزار و 212 طرح در قالب مشاغل کشاورزی، خدمات و صنعت ثبت نام کرده اند.
وی ادامه داد: حدود 289 طرح نیز در حوزه مشاغل فراگیر ثبت نام کرده اند و در مجموع سه هزار و 501 طرح تاکنون در سامانه کارا نام نویسی کرده اند.
محمدپور تصریح کرد: اشکالهایی در برخی از طرح های ارائه شده ، از سوی کمیته فنی گرفته شده که دستگاه های اجرایی موظف به بررسی آنها و رفع اشکال هستند.
وی خاطر نشان کرد: باید به گونه ای عمل شود که تجارب سال های پیش تکرار نشود و این طرح ها زمینه اشتغال را فراهم کنند.
محمدپور با بیان اینکه تعیین کمیته های فنی،نظارت و رسته های فنی از جمله راهکارهای اجرایی شدن دقیق طرح های اشتغال است ادامه داد: لازم است در این حوزه بانک ها و دستگاه ها حساسیت بیشتری داشته باشند و همکاری بیشتری کنند، البته تسهیلات به طرح هایی پرداخت می شود که ظرفیت ایجاد اشتغال و تولید را داشته باشند.
**ابلاغ 320 میلیارد ریال طرح اشتغالزایی به بانک ها
معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه اظهار کرد: در سال جاری بیش از 320 میلیارد ریال طرح در حوزه مشاغل خانگی برای پرداخت تسهیلات به بانک ها ابلاغ شده است.
رضا میرانی با اشاره به اینکه تنها پرداخت 220 میلیارد ریال از این طرح ها توسط مرکز به بانک های عامل استان ابلاغ شده ادامه داد: 120 میلیارد ریال طرح مشاغل خانگی به بانک سپه، 30میلیارد ریال به بانک مسکن و 170 میلیارد ریال به بانک تجارت ابلاغ شده است اما بانک تجارت اعلام کرده که تنها 40 درصد این اعتبارات را پرداخت می کند. از همین رو باید چاره ای برای پرداخت 60 درصد باقی مانده اندیشید.
وی ادامه داد: در سال گذشته نیز 50 میلیارد ریال طرح مشاغل خانگی به بانک ها ابلاغ شد که تنها 18 میلیارد ریال پرداخت شد.
به گزارش ایرنا، یکی از برنامه های مهم اشتغال در کشور که از سوی دولت پیگیری می شود، طرح اشتغال فراگیر است که مبتنی بر تجربیات جهانی است و کارشناسانی که این برنامه را تدوین کرده در حال پیاده سازی آن با تکیه بر تجارب عملی آن هستند.
اشتغال فراگیر گروه های مختلف اجتماعی از قبیل زنان، جوانان دانش آموخته، جوانانی که دارای تحصیلات متوسطه هستند، روستاییان و حتی زنان و مردانی که با تکیه بر تجربه می خواهند در خانه یک فعالیت اقتصادی را راه اندازی کنند را دربرمی گیرد.
نرخ بیکاری در استان خوزستان 12.7 است این وضعیت اشتغال و آمار بیکاری با میزان درآمد و تولید منطقه توازن و همخوانی ندارد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار