ایجاد 2 هزار فرصت شغلی در بخش صنایع دستی دزفول

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد 2 هزار فرصت شغلی در بخش صنایع دستی دزفول

حجت آریایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:بیش از 20 کارگاه صنایع دستی در دزفول فعال است که از این تعداد چهار کارگاه در شهر دزفول و 2 کارگاه در بخش شهیون و مابقی در دیگر مناطق شهرستان دایر هستند که با تولید صنایع دستی زیبا و منحصر بفرد مورد استقبال مردم بومی و گردشگران قرار گرفته اند.
وی افزود:کارگاه های صنایع دستی یادشده اغلب بالای سه نفر هنرمند دارند ضمن اینکه برخی از کارگاه ها نیز کمتر از این تعداد هنرجو را تحت پوشش دارند.
آریایی گفت:کارگاه های صنایع دستی دزفول با ایجاد اشتغال برای جوانان به ویژه بانوان در زمینه تولید کپو ، خراطی ، گلیم ، جاجیم ، اهرام بافی فعالیت داشته و سالانه حدود پنج میلیارد ریال درآمدزایی دارند .
سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول با اشاره به اینکه بالای 90 درصد صنایع دستی تولید دزفول کپوبافی است گفت:علاوه بر کارگاه های یاد شده کارگاه صنایع دستی ویژه زندانیان در محل ندامتگاه دزفول و کارگاه های دیگری نیز ویژه مددجویان بهزیستی در سطح شهر دایر شده که به آموزش افراد علاقه مند به صنایع دستی می پردازند.
آریایی افزود:افزون بر یک هزار و 800 نفر از هنرمندان صنایع دستی که در کارگاه های دزفول مشغول به کار هستند و از این طریق برای خود اشتغالزایی کرده اند را بانوان شامل می شوند.
وی گفت:سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول در حد توان از هنرمندان صنایع دستی حمایت می کند و علاوه بر بیمه 900 هنرمند صنایع دستی ، هنرمندان نیازمند دریافت تسهیلات بانکی را نیز به بانک ها و موسسه های مالی معرفی می کند.
آریایی افزود:علاوه بر این اداره میراث فرهنگی با راه اندازی نمایشگاه های شهرستانی ،استانی و کشوری اقدام به معرفی صنایع دستی هنرمندان دزفول در سطح استان و کشور و در برخی موارد بین المللی نموده بطوری که تاکنون آثار هنرمندان صنایع دستی دزفول به نمایشگاه های متعددی در اهواز ،تهران و نیز کشورهای لهستان ، اوکراین و روسیه به نمایش در آمده است که مورد استقبال مردم روبرو شده و صادراتی نیز صورت گرفته است.
وی بیان کرد:شهرستان دزفول از نظر تنوع در صنایع دستی به عنوان یکی از قطب های شاخص استان خوزستان محسوب می شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار