ایجاد 24 هزار شغل سهم بخش فرهنگ و هنر در سال 1396

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد 24 هزار شغل سهم بخش فرهنگ و هنر در سال 1396

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 24 هزار شغل حداقل سهم بخش فرهنگ و هنر از مجموع 907 هزار شغلی است که باید طی سال 1396 در کشور ایجاد شود.
علی اصغر کاراندیش روز چهارشنبه در گردهمایی معاونان اداری مالی و ذیحسابان اداره های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانهای کشور در مشهد افزود: با این وجود پیش بینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که اگر طبق برنامه پیش برود می تواند تا پایان امسال 47 هزار شغل ایجاد کند.
وی ادامه داد: در این زمینه طبق مصوبه شورای عالی اشتغال 200 هزار میلیارد ریال به استانها برای کمک به ایجاد اشتغال در سال 1396 منظور شده که 100 هزار میلیارد ریال آن تخصیص یافته و در اختیار بانکها قرار گرفته است.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: لازم است معاونان اداری مالی اداره های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها با استانداریها و اداره های کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تماس گرفته و با ارائه طرح از این اعتبارات استفاده کنند.
وی افزود: علاوه بر این مبلغ، امروز نیز قرار است در هیات دولت مبلغ 110 هزار میلیارد ریال دیگر در دو بخش برای اشتغال در حوزه روستایی و عشایری اختصاص داده شود که از این مبلغ هم می توان برای ایجاد اشتغال فرهنگی در حوزه روستا و عشایر بهره برد.
کاراندیش ادامه داد: در مجموع امسال باید بین 500 هزار تا 600 هزار میلیارد ریال در بخشهای مختلف کشور برای اشتغالزایی هزینه شود که بخش فرهنگ و هنر می بایست از این فرصت برای اشتغالزایی در این حوزه استفاده کند.
وی همچنین گفت: نقش معاونتهای اداری مالی در اداره های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها صرفا گرفتن اعتبار و هزینه در چارچوب قوانین نیست بلکه نقش برنامه ریزی با همین معاونت است و این یعنی آنکه نقش مهمی در هدایت این اعتبارات دارند.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برخی معاونتهای وزارتخانه انتظار دارند بودجه را از دفتر تامین بودجه وزارت بگیرند و دیگر کسی هیچکاری با آنها نداشته باشد و پرسشی نکند که این بودجه چه شد و به کجا رفت. این در حالی است که کار دفتر بودجه وزارت این است که وقتی اعتباری می دهد گزارش بگیرد و بررسی کند که برنامه ها چقدر پیشرفت کرده اند.
وی ادامه داد: اعتباری که پارسال به استانها داده شد نسبت به سال 1392 پنج برابر شد و این بدان معنا است که اعتبارات به تدریج از تهران کاهش یافته و به سمت استانها میل می کند.
کاراندیش به فعالیت 826 مجتمع فرهنگی و هنری در سطح کشور اشاره و بیان کرد: هم اکنون 230 پروژه استانی و 49 پروژه ملی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دست ساخت و اجراست که برای جلوگیری از انواع و اقسام مشکلات از جمله مشکل مالکیت باید با دفتر حقوقی وزارتخانه و دفاتر متناظر آن در اداره های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها همکاری کرد.
وی یکی از مشکلات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نداشتن بانک اطلاعات و آمار منسجم از حوزه ها و فعالیتهای مختلف این وزراتخانه ذکر و بیان کرد: بناست در این زمینه یک سامانه هوشمند فعال شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار