ایجاد 400 فرصت شغلی با افتتاح کارگاه فرش بافی اندیمشک

دسته ها: اخبار استان اخبار

ایجاد 400 فرصت شغلی با افتتاح کارگاه فرش بافی اندیمشک

رئیس تعاون روستایی اندیمشک گفت: با افتتاح کارگاه فرش بافی اندیمشک بیش از 400 فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد می‌شود.

خشایار حسینی‌فر عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اندیمشک، اظهار کرد: امسال و باهدف توسعه خدمات مورد نیاز روستاییان و حمایت از کشاورزان شهرستان پروژه‌های ویژه‌ای طراحی و به اجرا می‌رسد.

وی با بیان این که در فصل گذشته بیش از 4 هزار تن آرد در اختیار کشاورزان شهرستان قرار گرفته است، افزود: توزیع 3 هزار تن نهاده‌های دامی از دیگر خدماتی است که برای تامین نیازهای روستاییان شهرستان، اجرا شده است.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان اندیمشک با اشاره به ظرفیت‌های فرش بافی شهرستان، گفت: با هدف توسعه اشتغال، به زودی کارگاه فرش‌بافی اندیمشک افتتاح می‌شود.

وی عنوان کرد: این طرح با همکاری بنیاد برکت و تعاون روستایی استان خوزستان و با پیگیری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و مسئولان استانی و محلی به اجرا می رسد.

حسینی‌فر بیان کرد: سهم بنیاد برکت در طرح کارگاه قالیبافی اندیمشک 49 درصد و تعاون روستایی استان خوزستان 51 درصد است.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح بیش از 400 فرصت شغلی در شهرستان اندیمشک ایجاد و گامی بلند در مسیر توسعه و عمران شهرستان برداشته می‌شود .
ِ
رئیس اداره تعاون روستایی اندیمشک گفت: اولویت در جذب و به کارگیری افراد جذب شده در این طرح، بانوان محروم و کم بضاعت شهرستان بوده تا امکان استفاده از ظرفیت های بانوان در شهرستان بیش از گذشته فراهم گردد.

وی عنوان کرد: این طرح دارای فازهای مختلفی است و فاز اول آن در نیمه ابتدایی آن به بهره برداری می‌رسد و با بهره برداری کامل از آن، اندیمشک به مرکز آموزش و تولید فرش‌بافی استان خوزستان تبدیل می‌شود.

اخبار استان اخبار