ایجاد 81 هزار شغل جدید با طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد 81 هزار شغل جدید با طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: براساس برنامه اجرای طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری به منظور محرومیت زدایی، بانک کشاورزی از بدو شروع تاکنون با ارایه تسهیلات 81 هزارو 470 شغل جدید ایجاد کرده است.
«روح الله خدارحمی» روز دوشنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: براساس این طرح بانک کشاورزی تاکنون مبلغ چهار هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات را در قالب ۳۸ هزارو ۲۴۴ طرح کسب و کار کوچک روستایی و عشایری در اختیار متقاضیان قرار داده است.
وی با بیان اینکه پرداخت طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری از سال ۹۷ کلید خورد، اظهارداشت: بانک کشاورزی در کنار بانک توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینان امید یکی از بانک‌های ارائه دهنده تسهیلات به بخش اشتغالزایی روستایی و عشایری در کشور است.
وی افزود: اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به این طرح و تبدیل آن به ریال در حال عملیاتی شدن است و به نظر می‌رسد تا پایان اجرای این طرح حدود ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
مدیرعامل بانک کشاورز تصریح کرد: طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری از اولویت‌های دولت تدبیر و امید به شمار می‌رود که بانک کشاورزی در این بخش نقش بسزایی داشته و همچنان در حال اجراست.
به گزارش ایرنا، اجرای طرح اشتغال فراگیر از تابستان سال گذشته و با تصویب لایحه برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با عاملیت بانک توسعه تعاون، پست بانک، کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید کلید خورد و با توجه به زمانبر بودن و فراهم سازی زمینه‌های اجرا و تصویب آئین نامه‌های مرتبط با آن در دولت، از بهمن ۹۶ وارد مرحله عملیاتی شد.
کمک به افزایش عدالت اجتماعی و رفع محرومیت، حفظ محیط زیست و ارزش‌های قومی، فرهنگی و اجتماعی و جلوگیری از مهاجرت از اهداف اجرای این طرح است.
قرار بود ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت توسط بانک کشاورزی در ۶ ماهه گذشته (بهمن ۹۶ لغایت تیر ۹۷) به طرح‌های کوچک و بزرگ به منظور توسعه پایدار مناطق روستایی و عشایری کشور اختصاص یابد که از این میزان مبلغ یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان علاوه بر مبلغ مزبور تا پایان امسال به متقاضیان پرداخت می‌شود.
سهم بانک کشاورزی از دریافت اعتبار برای طرح توسعه پایدار روستایی در مرحله نخست سه هزار میلیارد تومان بود که پیش از آن نیز ۲ هزارمیلیارد تومان برای طرح‌های کوچک و بزرگ در اختیار بانک قرار گرفته است.
طرح توسعه پایدار مناطق روستایی و عشایری بهمن ماه سال ۱۳۹۶ آغاز شد و مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار از منابع ارزی صندوق توسعه ملی توسط بانک مرکزی تبدیل به ریال و در اختیار چهار بانک قرار گرفت که یکی از آنها بانک کشاورزی است.
طرح‌های معرفی شده از سوی متقاضیان باید توجیه اقتصادی داشته باشد و این تسهیلات شامل طرح توسعه اشتغال مناطق روستایی و عشایری دارای جمعیت کمتر از ۱۰ هزار نفر می‌شود که این طرح‌ها شامل ایجاد گلخانه‌های کوچک، متوسط و بزرگ، کشت و فراوری گیاهان دارویی و استفاده از دام‌های اصلاح نژاد شده می‌شود که البته طرح‌های بزرگ در کارگروه ملی مورد بررسی و تصویب قرار می‌گیرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار