ایرادات آیین نامه اجرایی قانون استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تدوین طرح استفساریه قانون استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی با امضای حدود ۶۰ نماینده با قید دو فوریت خبر داد و هدف از تدوین این طرح را اصلاح آیین نامه اجرایی معلمان حق التدریس خواند.

به گزارش خانه‌ملت ؛ محمدمهدی زاهدی درباره ایرادات وارد بر آیین نامه اجرایی قانون استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، عنوان کرد: با توجه به اینکه این آیین نامه اجرایی عملا موجب استخدام جامعه 60 هزار نفری هدف این قانون نمی‌‎شود، طرح استفساریه‌‎ای در این باره تدوین شده که به امضای حدود 60 نماینده مجلس رسیده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با استناد به اظهارات دو نماینده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در کمیته تدوین آیین نامه اجرایی قانون استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، افزود: ایردات متعددی به آیین نامه اجرایی دولت وارد است که موجب کارشکنی در استخدام نیروهای نیروهای حق التدریس، شرکتی، خرید خدمات آموزشی، پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی می‎شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت در آیین نامه اجرایی خود آورده که اسناد نیروهای مخاطب قانون باید دولتی باشد در حالیکه اکثر نیروهای شرکتی، پیش دبستانی، خرید خدمات آموزشی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی فاقد اسناد دولتی هستند لذا در این طرح استفساریه چاره‌‎ای برای این مشکل اندیشیده شده تا مشکل معلمان حل و به قانونی که مجلس تصویب کرده عمل شود.

وی با بیان اینکه این طرح دو فوریتی پس از بازگشایی مجلس در به هیأت رئیسه مجلس تقدیم می‌شود، گفت: با توجه به اینکه این طرح فوریت دارد، بلافاصله پس از مطرح شدن در صحن در دستور در کمیسیون نیز بررسی می‌شود تا مشکل استخدام معلمان عزیز برطرف شود./

اخبار آموزش و پرورش اخبار