ایرانیان زیر 65 سال صاحب شناسنامه اشتغال می‌شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایرانیان زیر 65 سال صاحب شناسنامه اشتغال می‌شوند

معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه‌ریزی این وزارتخانه برای صدور شناسنامه اشتغال برای همه ایرانیان زیر 65 سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر عیسی منصوری در کارگروه اشتغال استان سمنان یکی از مهمترین مشکلات حوزه اشتغال در کشور را نبود یک آمار دقیق و واقعی از شاغلین و بیکاران و میزان تخصص و مهارت‌های آنها برشمرد و اظهار کرد: در این شناسنامه‌ها که بزودی کار صدور آنها آغاز می‌شود همه اطلاعات مربوط به افراد زیر 65 سال ذکر می‌شود. ضمن اینکه این شناسنامه‌ها تنها محدود به اشتغال رسمی نیست بلکه همه افرادی که ذیل مشاغل غیررسمی تعریف می‌شوند نیز قید می‌شود.

وی از افزایش اشتغال غیررسمی در کشور خبر داد و افزود: معمولا در دوره‌های رکود شاهد افزایش این نوع از اشتغال هستیم به طوری که در حال حاضر سهم اشتغال غیررسمی از بازار اشتغال کشور به 50 درصد می‌رسد این در حالی است که این رقم باید 30 درصد باشد.

معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح‌های متعدد دولت دوازدهم برای حل مشکل اشتغال در کشور تصریح کرد: مدیران اجرایی باید با نظارت دقیق بر اجرای این طرح‌ها از انحراف در طرح‌ها و تسهیلات اعطایی جلوگیری کنند.

وی با اذعان به اینکه وام لزوما به نهایی به ایجاد اشتغال نمی‌انجامد، گفت: اعطای تسهیلات هیچ‌گاه به اشتغال پایدار نمی‌انجامد لذا ما به عنوان مسوولان دولتی باید زمینه‌های تولید و یا بازار عرصه و یا فرصت مهارت‌آموزی را برای متقاضیان فراهم کنیم تا اشتغال خود به خود ایجاد شود وگرنه صرف اعطای تسهیلات به شغل پایدار نمی‌انجامد.

منصوری با بیان اینکه ما به عنوان مسوولان دولتی مسوول جهت‌دهی‌ها هستیم افزود: باید در جهت‌دهی به منابع اعتباری توجه جدی و کارشناسانه شود تا تسهیلات به‌طور هدف‌مند هزینه شوند. باید ضمن ایجاد تسهیل در روند و فرآیند اعطای تسهیلات، نظارت شود که پرداخت تسهیلات به ایجاد اشتغال منتهی شود.

معاون توسعه، کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با گلایه از تأخیر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مصوب گفت: انتظار می‌رود بانک‌ها با تسریع در فرآیند اعطای تسهیلات زمینه استفاده درست و هدفمند از این منابع را فراهم کنند.

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر تراکم طرح‌ها در بانک‌ها بالاست گفت: انتظار می‌رود که بانک‌ها مدیریت کنند که امور با سرعت بیشتری پیش برود تا صاحبان طرح‌ها معضل نشوند.

منصوری با اشاره به برخی مشکلات روستاییان در تامین وثیقه تسهیلات طرح اشتغال روستایی از رفع این مشکل از سوی دولت خبر داد و افزود: متاسفانه روستاییان در این بخش مشکلاتی داشتند که البته با درایت و تمهیدی که دولت اندیشیده این مشکل رفع شده اما همچنان برخی بانک‌ها به آن توجه نمی‌کنند. چهار صندوق ضمانت تعاون، صندوق ضمانت صنایع کوچک، صندوق نخبگان و صندوق ضمانت بیمه معادن را موظف به پشتیبانی از این طرح کردیم لذا هیچ مشکلی برای تامین وثیقه روستاییان از نظر قانونی وجود ندارد و بانک‌ها باید مطابق قانون همکاری لازم را داشته باشند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار