این مواد غذایی در بدن التهاب ایجاد می‌کنند

دسته ها: اخبار سلامت اخبار

برخی غذاهای مصرفی روزمره در بروز التهاب نقش دارند. باید توجه داشته باشیم بسیاری از بیماری‌های مزمن مثل سرطان، آرتروز، دیابت و چاقی با التهاب ارتباط دارند.

به گزارش جام جم آنلاین ، میزان کمی از التهاب، عامل بسیاری از مشکلات سلامت است و کاهش مصرف مواد غذایی ایجادکننده التهاب می‌تواند بسیار مفید باشد.

فست‌فودها و غذاهای آماده

غذاهای فرآوری و بسته‌بندی شده یا آماده و فست‌فودها به دلیل داشتن روغن، قند، شیرین‌کننده مصنوعی، افزودنی و سایر ترکیبات مضر، در صدر فهرست مواد غذایی ایجادکننده التهاب قرار دارند.

روغن‌های هیدروژنه و چربی‌های ترانس

چربی‌های ترانس، سلول‌های داخلی رگ‌ها را از بین می‌برند و باعث تحریک التهاب می‌شوند. تاثیر اسیدهای چرب ترانس بر التهاب و درنتیجه ایجاد بیماری‌های عروق کرونر، دیابت و سایر مشکلات سلامت ثابت شده است.

غذاهای سرخ شده

غذاهای سرخ شده، افزون بر داشتن چربی غیرضروری، در دمای بالایی تهیه می‌شوند که عامل اولیه ایجاد التهاب است. دمای 177 تا 191 درجه سلسیوس که این غذاها در آن تهیه می‌شوند، محصولات نهایی قندی تولید می‌کند که بسیار ناسالم هستند. بدن این محصولات را تهدید تلقی می‌کند و واکنش التهابی به آنها نشان می‌دهد.

شکر سفید و شیرینی‌ها

تحقیقات نشان می‌دهد، قندها از معتادکننده‌ترین موادی هستند که می‌توانید مصرف کنید. این مواد همچنین بسیار التهاب‌زا هستند. لازم نیست قندها و شیرینی‌‌ها را به طور کلی از رژیم غذایی حذف کنید بلکه می‌توانید مصرف آنها را زمانی که تمایل زیادی به مصرف آنها پیدا می‌کنید، محدود کنید.

شیرین‌کننده‌های مصنوعی

تحقیقات، شیرین‌کننده‌های مصنوعی را با بسیاری از مشکلات جدی سلامت مرتبط می‌دانند مانند طاعون از آنها اجتناب کنید.

نمک یددار صنعتی

این ماده به خودی خود مضر نیست. به عبارت دیگر، نمک طعام کامل به صورت طبیعی حاوی منیزیم، کلسیم، پتاسیم، ید، منگنز و روی است. سعی کنید نمک تصفیه‌نشده‌ای را که حاوی این مواد مفید است، مصرف کنید، نه نمک تجزیه شده حاوی ید شیمیایی.

نان سفید

نان سفید و پاستاها در بدن بسرعت شکسته و به قند تبدیل می‌شوند و تولید التهاب می‌کنند. کارشناسان می‌گویند، نان سفید به شکلی تصفیه می‌شود که با طبیعت و نیاز طبیعی بدن انسان در تضاد قرار می‌گیرد. روند تصفیه این مواد غذایی، آنها را به موادی تحریک‌کننده برای بدن تبدیل می‌کند. بهتر است نان سبوس‌دار تهیه شده از غلات کامل را جایگزین نان سفید کنید.

گلوتن

این ماده که در دانه غلات و گندم وجود دارد، عامل ایجاد نفخ و مشکلات گوارشی است. گفته می‌شود، اثرات جانبی ناشی از مصرف گلوتن، به دلیل واکنش التهابی است که بدن به این ماده نشان می‌دهد. گزارش‌ها حاکی است توقف مصرف گلوتن به تقویت شرایط سلامت منجر می‌شود.

اخبار سلامت اخبار