بازار فروش سوالات امتحانات خرداد ۹۶ در کانال‌های تلگرامی

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

ایرانیها بیشترین شاغلان به تحصیل در پردیس بین المللی دانشگاه ها

صفحات فضای مجازی در عرصه فروش سوالات امتحانات نهایی خرداد ۹۶ فعال شده‌‌اند و هر سوال امتحانی را با قیمت ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سال تحصیلی گذشته بود که ماجرای فروش سوالات امتحانات نهایی خبرساز شد.همچنین شائبه‌هایی مبنی بر لو رفتن سئوالات امتحان آمادگی دفاعی که به صورت هماهنگ استانی برگزار می‌شد، مطرح بود و کار تا جایی پیش رفت که پای پلیس فتا نیز به ماجرا باز شد.

ماجرا از این قرار بود که کانال‌هایی با فعالیت در فضای مجازی مدعی فروش سوالات امتحانات نهایی یک ساعت مانده به شروع امتحانات بودند.در همین رابطه آموزش‌وپرورش سال گذشته در پاسخ به این پرسش که چرا و چگونه سوالات یک امتحان حتی زمانی که دانش‌آموزان دسترسی نداشتند، در فضای مجازی منتشر می‌شود؟ عنوان می‌کند که پلیس فتا، حراست وزارت آموزش و پرورش و اداره ارزیابی و عملکرد پیگیر این موضوع هستند که اگر احیاناً فردی در داخل یا خارج از مدرسه در انتشار سوالات تقصیر داشته، با او برخورد شود.

امسال نیز بازار فروش سوالات امتحانات نهایی در فضای مجازی حسابی داغ است و در یک مورد، کانالی با عنوان فروش امتحانات نهایی 96، سوالات هر درس را به قیمت 100 هزار تومان می‌فروشد. در این شبکه‌ها به دانش‌آموزان اینگونه اطمینان داده می‌شود«طبق گزارشات رابط‌هامون همه چیز  دارد روال عادی خود را طی می‌کند جای هیچ‌گونه نگرانی از جانب شما دانش آموزان نیست.»

ایرانیها بیشترین شاغلان به تحصیل در پردیس بین المللی دانشگاه ها

این کانال‌ها مدعی هستند که علاوه بر فروش سوالات امتحانات نهایی طبق هماهنگی با رابط‌هایشان،‌ کلید سوالات را نیز به صورت رایگان در اختیار افرادی قرار می‌دهند که سوالات را خریداری کرده‌اند. همچنین اعلام کرده‌‌اند « درسال‌های اخیر با ارائه سوالات امتحانات نهایی خرداد بسیاری از دانش‌آموزان نمره 20 و نمره قبولی را کسب کردند و خوشبختانه با وجود مشکلات فراوان برای ما و رابط‌هایمان توانستیم به موقع و سروقت سوالات رو بدون اندکی تاخیر ارائه دهیم.»

ایرانیها بیشترین شاغلان به تحصیل در پردیس بین المللی دانشگاه ها

یکی از مخاطبان این کانال‌ها معتقد است که با ادعای فروش سوالات امتحانات نهایی 96 اقدام به اخاذی از مردم می‌کنند وبعد از گرفتن پول فوری شماره را بلاک می‌کنند لطفا اطلاع رسانی کنید تا مردم گول نخورند.

از سوی دیگر برخی مخاطبان نیز معتقدند که سوالات صحیح است وفقط ترتیب چیدمان آنها در سوالات امتحانات نهایی متفاوت است.

عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش معتقد است که این کانال‌ها و صفحات کاملاً شیادی است و از شرایط زمان امتحانات دانش آموزان سوءاستفاده می‌کنند  چرا که امتحانات نهایی از ضریب امنیت بالایی برخوردار بوده و احتمال  لو رفتن سئوالات صفر است.

به گزارش تسنیم، در صورت صحت فروش سوالات امتحانات نهایی این موضوع از پایین بودن ضریب امنیت برگزاری امتحانات و لو رفتن سوالات حکایت دارد از سوی دیگر اگر سوالات به فروش رسیده صحیح نباشد از بازار داغ کلاهبرداری از دانش‌آموزان با عنوان امتحانات نهایی حکایت دارد.

اخبار آموزش و پرورش اخبار