بازداشت مظنون ‌آتش‌ سوزی مرگبار در ‌ساختمان 59

دسته ها: اخبار

به گزارش جام جم، شامگاه سوم بهمن سال گذشته ساکنان ساختمان 6 طبقه ای در خیابان ابوالحسنی در محله مجیدیه تهران در خانه هایشان، در حال استراحت بودند که صدای انفجاری از پارکینگ خانه شنیده شد. آنها وقتی از آپارتمان های خود بیرون آمدند با شعله های آتش و دود روبه رو شدند که فضای راه پله را فرا گرفته بود. نرده های چوبی راه پله ها آتش گرفته بود و هرلحظه بر شدت آتش سوزی افزوده می شد.

با حضور آتش نشانان شعله های آتش خاموش شد و امدادگران اجساد زنی به نام مگی و نوه 4 ساله اش به نام سروش و پسر جوانی را پیدا کرده و تحویل پلیس دادند.

این در حالی بود که آتش نشانان 5 نفر از ساکنان این ساختمان را نجات داده و 2 مصدوم حادثه را که سیامک و فریبرز نام داشتند، به بیمارستان منتقل کردند. یکی از مصدومان به نام سیامک که در جریان نجات پسر 4 ساله همسایه دچار سوختگی 70 درصدی شده بود پس از جدال ده روزه با مرگ، تسلیم شد.

با مرگ این جوان، شمار قربانیان این حادثه به 4 نفر رسید. تحقیقات در این زمینه در حالی ادامه داشت که 2 هفته پس از حادثه کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران اعلام کردند که وقوع این آتش سوزی عمدی بوده است.

از سوی دیگر تحقیقات از ساکنان ساختمان مورد نظر نشان می داد چند روز قبل از حادثه سرایداری که از سوی مالک ساختمان اخراج شده بوده در حال پرسه زدن در حوالی ساختمان بوده و از او شنیده اند که تصمیم دارد از مالک انتقام بگیرد و ابتدا خودروی او را آتش زده و بعد مالک را به قتل برساند.

کارشناسان آتش نشانی هم اعلام کردند ابتدای خودرویی در پارکینگ خانه آتش گرفته و شعله های آتش به دیگر بخش های ساختمان سرایت کرده بود.

این موضوع احتمال آتش سوزی از سوی سرایدار را قوت بخشید. قاضی محسن مدیرروستا، بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران پس از اعلام گزارش آتش نشانی، پرونده را در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار داد و به این ترتیب سرایدار اخراجی، به عنوان تنها مظنون این پرونده تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و مخفیگاه های احتمالی وی به طور نامحسوس زیرنظر گرفته شد تا این که با گذشت 112 روز از وقوع این حادثه تلخ، کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی ردپای متهم فراری را پنجشنبه گذشته در یکی از بوستان های تهران به دست آوردند. تیمی از ماموران با اعزام به بوستان آنجا را محاصره کرده و متهم پیش از آن که فرصتی برای فرار پیدا کند، دستگیر شد.

روز گذشته مرد سرایدار با انتقال به دادسرای امور جنایی مقابل بازپرس محسن مدیر روستا قرار گرفت و در بازجویی ها با انکار آتش افروزی و مرگ 4 ساکن ساختمان شماره 59 گفت: 3 سال بود با صاحب ساختمان دوست بودم و از 3 ماه قبل از حادثه به عنوان سرایدار مشغول کار شدم. او به من بدهی داشت و من قصد داشتم طلبم را از او بگیرم. اختلافمان به خاطر پول بالا گرفت تا این که او مرا اخراج کرد. آن روز برای صحبت با وی به ساختمان رفتم که دوباره دعوایمان شد. موضوع اختلاف حساب را به یکی از ساکنان ساختمان گفتم و از آنجا خارج شدم. به دلیل آن که پسرم بیمار بود به شهرستان رفتم و 4 روز قبل برگشتم که عصر پنجشنبه در بوستانی حوالی پاسداران از سوی ماموران دستگیر شدم. من هیچ نقشی در آتش سوزی ندارم. بعد از دستگیری هم متوجه شدم که ساختمان همان روز آتش گرفته است. اگر در این حادثه نقش داشتم هیچ وقت به تهران باز نمی گشتم.

با ادعاهای «شاه مراد» با دستور بازپرس ششم دادسرای امور جنایی او همراه مالک ساختمان بازداشت و در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند تا جزئیات این جنایت فاش شود.

اخبار