بازنشستگي پدر اشتغال پسر/ استخدام در شرکت فولاد خورستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مسعود حجاری مدیر امور اداری در گفتگو با خبرنگار رویداد درباره برخی ابهامات اطلاعیه جذب نیرو اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان در نظر دارد، برای تامین قسمتی از پست‌های خالی در مقطع تحصیلی دیپلم در رشته‌های برق، مکانیک، مواد، ریاضی فیزیک و تجربی از طریق برگزاری آزمون‌های شایستگی، آموزش، کارورزی و ارزیابی در محل کار نیرو بکارگیری کند.

حجاری با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در این آزمون فقط شامل فرزندان شاغلین طرحهای تشویقی و پیمانکاران مستمر می‌شوند، افزود: این اطلاعیه فقط کارکنانی را که با طرحهای تشویقی در سال 95 بازنشسته می‌شوند، شامل می‌شود و فرزندان دیگر همکارانی که در سالهای گذشته به افتخار بازنشستگی نائل آمدند، امکان حضور در این طرح را ندارند. از طرفی اگر فرزند کارکنان واجد شرایط در آزمون پذیرفته شد و توانست مراحل ر ا با موفقیت پشت سر بگذارد، با طی کردن مراحل اداری به صورت قرارداد معین جذب شرکت می‌شود.

مدیر امور اداری شرکت فولاد خوزستان منظور از طرحهای تشویقی را اینگونه بیان کرد: در اولین اطلاعیه (به شماره 7118/5220/د 6 مرداد ماه سال جاری) تصمیم گرفته شد شرایطی تحت عنوان طرح تشویقی برای آن دسته از کارکنان که مایل به بازنشستگی در سال 95 هستند، اجرا شود. بر این اساس شرکت مبلغی تا سقف 250 میلیون ریال تحت عنوان جبران سنوات به صندوق بازنشستگی برای کارکنان رسمی و به حساب سازمان تامین اجتماعی برای کارکنان قراردادی به عنوان مساعدت واریز می‌کند. البته پذیرش درخواست کارکنان قراردادی مشروط به گرفتن موافقت نهایی سازمان تامین اجتماعی با بازنشستگی آنان است.

وی در ادامه گفت: در اطلاعیه اخیر (به شماره 10682/5200/د 7 مهر ماه) علاوه بر شرایط بالا، این امکان مدنظر قرار داده شد تا در صورت داشتن شرایط لازم، یکی از فرزندانشان بدون در نظر گرفتن نوع رشته تحصیلی و صرفاً با دارا بودن مدرک دیپلم و حداکثر 25 سال سن به صورت جایگزین به کار گرفته شود، با این تفاوت که دیگر مبلغ در نظر گرفته شده‌ی جبران سنوات، پرداخت نمی‌شود. یعنی شاغل، مخیر است یکی از این دو پیشنهاد را بپذیرد. همچنین فرزند کارکنان و پیمانکاران مستمر به شرط دارا بودن گواهینامه پایه یک و یا گواهی نامه ماشین آلات سنگین علاوه بر معافیت از نوع رشته تحصیلی حداکثر سن تا سقف 30 سال خواهد بود.

حجاری دلیل شرکت دادن کارکنان پیمانکاران مستمر را باتجربه بودنشان اعلام کرد و افزود: اطلاعیه اخیر صرفاً به دو گروه یاد شده، محدود می‌شود، چرا که در حال حاضر اجازه بکارگیری نیرو از بیرون شرکت را نداریم. از طرفی افرادی که جذب می‌شوند صرفاً برای مشاغل تولیدی بکار گرفته می‌شوند. از همکاران انتظار می‌رود اطلاعیه‌ها را با دقت مطالعه کنند تا سؤتفاهم‌های بعدی بوجود نیاید.

همکاران در صورت داشتن شرایط با مراجعه به ساختمان سه طبقه مرکزی اتاق 219 مدارک مورد نیاز را تحویل دهند.

جهت مشاهده آگهی در سایت فولاد خوزستان اینجا کلیک کنید

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار