بازنشستگی بیش از ۶۰۰هزار فرهنگی و جذب نیرو از سایر دانشگاه‌ها

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

بازنشستگی بیش از ۶۰۰هزار فرهنگی و جذب نیرو از سایر دانشگاه‌ها

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش از بازنشستگی بیش از ۶۴۰ هزار نفر طی ۱۰ سال آینده خبر داد و گفت: باید از سایر دانشگاه‌ها نیرو جذب کنیم.
به گزارش مهر، اسفندیار چهاربند در بخشی دیگر از سخنان خود در نشست خبری که به مناسبت هفته معلم برگزار شد، گفت: کارکنان وزارت آموزش و پرورش تعداد ۹۲۸ هزار است. تعداد ۵۷۵ هزار نفر معلم، ۵۲ هزار کارکنان اداری با پست تعریف شده، ۱۶۰ هزار کارکنان خدماتی، ۱۷۰ هزار نفر نیروهای تخصصی و ۱۴۰ هزار نفر گروه مدیریت هستند.
وی افزود: چالش اصلی از امسال تا سال ۱۴۰۴ این است که ۶۴۰ هزار نفر بازنشسته می‌شوند. طی ۱۰ سال آینده آموزش و پرورش یک پوست اندازی کامل خواهد کرد.
چهاربند گفت: ظرفیت موجود دانشگاه فرهنگیان پاسخگو تربیت نیروی انسانی جایگزین این ۶۴۰ هزار نفر نیست. به صورت مستمر با وزارت علوم و سازمات اداری و استخدامی کشور جلسه‌های متعددی برگزار کرده‌ایم و به این نتیجه رسیده‌ایم که از مشارکت سایر دانشگاه‌ها برای جذب نیرو استفاده کنیم.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات گفت: بای تفاهم نامه‌ای را با وزارت علوم منعقد کنیم که با محوریت دانشگاه فرهنگیان نیروی انسانی جذب کنیم.
وی بیان کرد: اگر مقایسه از سال ۹۲ تا ۹۶ کنیم در حوزه حقوق و دستمزد حدود ۸۵ درصد رشد حقوق داشته‌ایم.
چهاربند گفت: اگر واقعیت‌های کشور را ببینم باید بگوییم همچنان با حقوق منصف و مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات بیان کرد: سازکارهایی همانند رتبه‌بندی اجرا شد. چند روز آینده نیز مقام عالی وزارت دربارهٔ مطالبات فرهنگیان سخن خواهد گفت و تلاش‌های وزارت خانه بر این است تا تبعیض رفع شود. اگر شیب این رشد همانند ۴ سال گذشته باشد این تبعیض رفع و جبران خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار