بازنگری آیین نامه ها و برنامه های درسی دانشگاه فنی و حرفه ای

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

بازنگری آیین نامه ها و برنامه های درسی دانشگاه فنی و حرفه ای

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای از بازنگری آیین نامه های آموزشی و برنامه های درسی فنی و حرفه ای خبر داد و گفت: رشته های تکراری و منسوخ شده نباید ایجاد شود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، ناصر شمس سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای، نشستی با حضور کارکنان سازمان مرکزی در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه برگزار کرد.
وی گفت: شناخت خوبی از بدنه مجموعه فنی و حرفه ای دارم و به این باور رسیده ام که دانشگاه فنی و حرفه ای با جایگاهی که برای خود ساخته می تواند کشور را در بحث اشتغال جوانان یاری دهد.
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای با اعلام آمادگی دانشگاه فنی و حرفه ای جهت همکاری با بخش خصوصی تصریح کرد: با توجه به توانمندی و شایستگی که از این مجموعه سراغ دارم، یک فرصت تاریخی برای کسانی فراهم شده است که مایل هستند سرمایه های کوچک و بزرگ خود را برای گرداندن چرخ اقتصاد کشور به کار بیندازند تا در این فرایند از نتایج کار و تلاش خویش بهره مند شوند.
بازنگری آیین نامه های آموزشی و برنامه های درسی فنی و حرفه ای
وی در ادامه با تاکید بر برنامه ریزی آموزشی، ایجاد رشته های بین رشته ای و عدم ایجاد رشته های تکراری و منسوخ شده گفت: بازنگری آیین نامه های آموزشی در مقاطع کاردانی و کارشناسی، بازنگری برنامه درسی در رشته‌های تحصیلی با رویکرد تربیت نیروی کارآفرین و آماده برای ورود به بازار کار از طریق منظور کردن واحدهای عملی و کارورزی و کارآموزی در بخش‌های صنعت در طول دوره تحصیلی، مطالعه و تعیین شاخص‌های توسعه رشته‌ها و مؤسسات آموزش عالی با توجه به انتظارات و اهداف طرح آمایش آموزش عالی به منظور ارتقای کیفی از اهم موارد عملکرد دانشگاه در بخش آموزشی است.
محدودیت دانشگاه فی و حرفه ای در کادر هیات علمی
شمس اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای از نظر کادر هیات علمی دارای محدودیت جدی است که در سال‌های متمادی جذب اندکی داشته است و برخی از اعضای هیات علمی در آستانه بازنشستگی هستند که خروج این افراد می‌تواند عدم انتقال تجربیات را در پی داشته باشد.
وی ادامه داد: با حمایت وزارت علوم و پیگیری های مسولان دانشگاه، تدوین آیین‌نامه ارتقای اساتید متناسب با شرایط دانشگاه و تسهیل در ایجاد فرصت های مطالعاتی استادان و دانشجویان و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر نهادهایی که سبب ارتقای سطح علمی و مهارتی اساتید می‌شود، فراهم خواهد شد.
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای بیان داشت: در بحث توسعه روابط بین المللی، همکاری‌ها و مبادلات علمی، فرهنگی و هنری استادان و دانشجویان مراکز در داخل و خارج از کشور با اولویت کشورهای منطقه، تبادل استاد و دانشجو، همکاری‌های آموزشی و انجام فعالیت‌های پژوهشی مشترک، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک برای تسهیل تبادلات علمی و تقویت و توسعه همکاری‌ها با دانشگاه‌های معتبر جهانی به ویژه کشور آلمان در اولویت قرار دارد.
توانمندسازی زنان در عرصه های اقتصادی
سرپرست دانشگاه با اشاره به نقش فعال بانوان در راهبرد اهداف دانشگاه خاطرنشان کرد: نامگذاری سال جاری به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» از جانب رهبر معظم انقلاب اعلام جهاد اقتصادی است، لذا توانمندسازی زنان جهت حضور سازنده و مؤثرشان در عرصه های اقتصادی، علمی و پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و… در دستور کار دانشگاه قرار دارد.
مشارکت با بازنشستگان
وی با اشاره به اینکه ارتباطات برون سازمانی باید تقویت شود خاطر نشان کرد: بحث درآمد زایی، بهره وری نیروی انسانی، لزوم مشارکت بازنشستگان، تشکیل اتاق فکر و تعامل با خیرین آموزش عالی از برنامه های اصلی دانشگاه است.
شمس با اشاره به نگاه ویژه دولت و مجلس در برنامه ششم توسعه به دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار کرد: به نظر بنده برای ایجاد شغل و رفع مشکل بیکاری جوانان مسوولان کشور بایستی به دانشگاه فنی و حرفه ای نگاه ویژه ای داشته باشند. به عبارت دیگر آموزش عالی در کشور باید به سمت دانشگاه های تقاضا محور، مهارتی و کارآفرین گام بردارد

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار