بازنگری ۶۰۰ رشته تحصیلی با قدمت بیش از ۱۰ سال

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وزیر علوم گفت: سال گذشته 600 رشته تحصیلی با قدمت بیش از 10 سال بازنگری شد و امسال نیز رشته های با قدمت 5 سال به بالا را بازنگری کرده ایم.
به گزارش ایسنا، دکتر فرهادی در جمع خبرنگاران افزود: در راستای همپوشانی نیز دانشگاه های کشور را به 10 منطقه تقسیم کرده ایم تا بتوانند نیازهای همدیگر را در زمینه تحصیلات عالی دانشگاهی و رشته های مورد نیاز جامعه و منطقه همپوشانی و تامین کنند. .
وی افزود: طی دو سال گذشته گسترش رشته‌های بین‌رشته‌ای بشدت موردنیاز بوده است که حدود 60 رشته جدید در شورای گسترش آموزش عالی تصویب‌شده است.
دکتر فرهادی در خصوص وضعیت آموزش عالی دراستان گلستان گفت: دانشگاه های زیر پوشش این وزارتخانه باید همپوشانی داشته و رشته های کاربردی در زمینه های کشاورزی، جنگل، صنایع وابسته، گردشگری و غذایی را توسعه داده و از امکانات روز بهره مند شوند.
وزیر علوم در ادامه با تشکراز خیرین حوزه علوم فن‌آوری و آموزش عالی بیان کردند؛ تاکنون در 50 دانشگاه کشور خیرین حوزه علم و فناوری و آموزش عالی شکل‌گرفته‌اند و این خیرین در حوزه‌های رفع نیازهای کاربردی، ساختمانی و تجهیزات و حتی بورسیه کردن دانشجویان با استعداد فعال هستند و بیش از 150 هزار مترمربع فضای دانشگاهی که عمدتاً خوابگاه بوده است، تاکنون از طرف خیرین به امکانات دانشگاهی اضافه ‌شده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 4 میلیون و سیصد هزار نفر دانشجو در کل کشور داریم، بیان کرد که نسبت به آمار قبلی 300 هزار نفر کمتر شده است و دلیلش کم شدن متقاضی ورود به دانشگاه به خاطر کم شدن جمعیت 18 تا 24 سال است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار