بازگشت عروسک‌ها به خندوانه نوروزی

دسته ها: اخبار فرهنگی و هنری اخبار

بازگشت عروسک‌ها به خندوانه نوروزی

برنامه خندوانه تا رسیدن به نوروز 96 آرام آرام دستخوش تغییر می‌شود و با بخش‌های شادتر و متنوع‌تر به استقبال سال نو می‌رود.

این شب‌ها فصل چهارم «خندوانه» به تهیه‌کنندگی سیدعلی احمدی و کارگردانی و اجرای رامبد جوان از شبکه نسیم به نمایش در می‌آید و از نیمه اسفند تغییراتی در این برنامه ایجاد می‌شود که از آن جمله می‌توان به حضور چند عروسک جدید، اجرای بخش‌‌های تازه و بازآفرینی برخی آیتم‌های پرطرفدار قبلی اشاره کرد.

4 شگفت‌انگیز

چندی است که خندوانه از داشتن جناب‌‌خان محروم است و به‌طور طبیعی پرکردن خلأ این عروسک تاثیرگذار نیاز به تدبیر ویژه دارد. این عروسک که بخصوص در فصل دوم و سوم برنامه خندوانه به محبوبیت فوق‌العاده‌ای دست پیدا کرده بود، براساس مشکلات مربوط به حق مالکیت، ناخواسته از برنامه حذف شد. فصل چهارم خندوانه از شب یلدا بدون جناب‌خان آغاز شد، اما دست‌اندرکاران برنامه دست روی دست نگذاشته و در این فاصله طرحی نو در انداخته‌اند. چند عروسک متفاوت که با یکدیگر نسبت فامیلی دارند، در آستانه سال نو با خندوانه همراه می‌شوند. رامبد جوان درباره این عروسک‌ها به جام‌جم گفت: عروسک‌ها تقریبا بعد از نیمه اسفند به برنامه می‌آیند. طراحی، ساخت، عروسک‌گردانی و صداپیشگی این عروسک‌ها توسط یک گروه کاملا حرفه‌ای انجام می‌شود و از روند تمرین‌ها کاملا پیداست که حضور آنها در برنامه، اتفاقات جذابی را رقم خواهد زد.

جوان درباره این ماجراها و اتفاقات افزود: متن‌های خیلی خوبی نوشته شده و شخصیت‌پردازی‌ها بسیار جذاب است، اما بهتر است صبر کنیم و اجازه بدهیم مخاطبان برنامه را ببینند. از نظر من با این عروسک‌ها اتفاق بزرگی برای خندوانه و حتی برای تلویزیون رخ خواهد داد.

براساس توضیحات این مجری و کارگردان، محمدرضا علیمردانی، هادی کاظمی، هومن حاجی‌عبداللهی و مجید آقاکریمی، صداپیشه‌هایی هستند که به جای عروسک‌ها صحبت می‌کنند.

پیش به سوی تابستان

درباره پایان خندوانه، حدس و گمان‌های متعددی مطرح شده است و حتی برخی نشریات البته نه‌چندان معتبر از پایان این برنامه در بهار سال آینده خبر داده‌اند، اما به گفته رامبد جوان، فصل چهارم خندوانه تا پایان شهریور و قبل از ماه محرم ادامه خواهد داشت.

براساس توضیحات جوان، هنوز درباره پایان برنامه نیز در شبکه نسیم تصمیم گرفته نشده است.

به نظر می‌رسد مدیران شبکه براساس نظرسنجی‌ها و میزان استقبال مخاطبان درباره ادامه خندوانه و ساخت فصل‌های جدید آن برنامه‌ریزی خواهند کرد.

بخند و بخندان

خنداننده برتر، مسابقه‌ای بود که در سال 1394 از خندوانه پخش شد و در این مسابقه 16 کمدین از میان هنرمندان و بازیگران با یکدیگر رقابت داشتند و استقبال از این مسابقه سبب شد، شکل تازه‌ای از آن با عنوان «خنداننده شو» شکل بگیرد که فرصت رقابت را برای مخاطبان علاقه‌مند و با استعداد فراهم می‌کند.

مقدمات برگزاری مسابقه‌ خنداننده شو در حال انجام است. با شروع فصل چهارم، فراخوان این برنامه منتشر شد و تعداد زیادی از علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه ثبت‌نام کردند. علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقه فرصت داشتند که یک ویدئوی کوتاه از اجرای خود را به برنامه ارسال کنند. قرار است از میان شرکت‌کنندگان 16 کمدین انتخاب شود و این افراد در استودیوی خندوانه با هم رقابت کنند.

رامبد جوان درباره اجرای خنداننده شو گفت: تا رسیدن سال نو، کمی به این مسابقه خواهیم پرداخت و مقدمه‌ای از آن را به نمایش می‌گذاریم، اما برگزاری مسابقه و حضور شرکت‌کنندگان به سال 96 موکول می‌شود.

مقدمه‌چینی برای نوروز

قرار است برخی بخش‌های جذاب برنامه خندوانه که در فصل‌های قبلی مورد توجه قرار گرفته بود، بار دیگر احیا شود که از جمله این بخش‌ها می‌توان به مسابقه «بخون و ببر» و «لباهنگ» اشاره کرد.

بخون و ببر، کمپین مردمی و نیز یکی از مسابقات برنامه خندوانه است که قبلا نمونه‌ای از آن اجرا شده و قرار است بار دیگر این مسابقه در برنامه جان بگیرد.

لباهنگ نیز از دیگر بخش‌های برنامه است که سال گذشته با استقبال مخاطبان مواجه شد و طرفداران زیادی پیدا کرد.

براساس توضیحات جوان، فصل تازه‌ای از این دو مسابقه باردیگر در خندوانه برگزار می‌شود و مقدمات برگزاری آنها در حال انجام است.

جوان تاکید دارد: در واقع موتور این مسابقات سال آینده روشن می‌شود و در روزهای پایانی سال فقط اشاره‌ای گذرا به این آیتم‌ها داریم.

نشاط و شادمانی بیشتر

دکتر حسین کرمی، مدیر شبکه نسیم تغییرات برنامه خندوانه را برای ایجاد نشاط و شادابی بیشتر دانست و گفت: خندوانه مانند هر برنامه دیگری که برای مدت طولانی به مخاطبان ارائه می‌شود، نیازمند نوآوری و تازگی است. با توجه به فرارسیدن نوروز و نیز در راستای اهداف شبکه نسیم، قرار است تغییرات این برنامه به سمت ایجاد شادی و نشاط بیشتر باشد و به همین منظور اقداماتی صورت گرفته که مهم‌ترین آنها اضافه شدن چند عروسک به این برنامه است.

براساس اظهارات مدیر شبکه نسیم، تلاش شده خندوانه بیش از گذشته شادی و نشاط را به مخاطبان هدیه کند و در جمع خانواده‌ها، حضوری مطبوع و صمیمی داشته باشد.

4 مـر د 4 صـدا

عروسک‌های جدید خندوانه، بزودی وارد برنامه می‌شوند. این عروسک‌ها چهار برادر هستند که طراحی و ساخت آنها را هما ساداتیان برعهده داشته است. محمدرضا علیمردانی، مجید آقاکریمی، هادی کاظمی و هومن حاجی‌عبداللهی صداپیشگی این عروسک‌ها را برعهده دارند.

محمدرضا علیمردانی، صداپیشه و بازیگر توانمندی است که تنوع صدا از ویژگی‌ها و تخصص‌های اوست. او در انیمیشن‌های دیرین دیرین، پندانه و حساب کتاب به جای همه شخصیت‌ها حرف زده و در بسیاری از کارتون‌های مطرح از جمله عصر یخبندان، شگفت‌انگیزان، شیرشاه، شرک و باب‌اسفنجی صداپیشگی یک یا چند شخصیت را برعهده داشته است.

مجید آقاکریمی، بازیگر و دوبلور است؛ بیشتر فعالیتش به عنوان بازیگر در تئاتر بوده و به عنوان دوبلور در کارخانه هیولاها، در جست‌وجوی نمو، سفیدبرفی و هفت‌کوتوله، سندباد، شیرشاه یک و نیم، عصر پهلوانان، مصاحبه با حیوانات و بسیاری از کارتون‌های مطرح صداپیشگی‌ کرده است.

هادی کاظمی را بیشتر به عنوان بازیگر می‌شناسیم. او در سریال‌هایی چون پاورچین، در چشم باد، مرد دو هزار چهره زعفرانی و شب‌های برره بازی کرده که مهم‌ترین نقشی که از او به یاد مانده نظام دو برره و باباشاه است. کاظمی در علی‌البدل هم نقش «خرم» را بازی کرده که نوروز امسال از شبکه یک به نمایش درمی‌آید.

هومن حاجی‌عبداللهی به عنوان بازیگر با نقش رحمت در فصل دوم، سوم و چهارم سریال پایتخت به شهرت رسید و پیش از آن به عنوان صداپیشه در برنامه رنگین کمان به جای پنگول نظر خیلی‌ها را به خودش جلب کرده بود. او همچنین به عنوان دوبلور در کارتون‌هایی چون عصر یخبندان، باب اسفنجی و شرک نیز صحبت کرده است.

اخبار فرهنگی و هنری اخبار