بالاي ۸۵درصد استخدام پروژه‌های‌نفتي‌غرب‌كارون،بومي‌باشد

دسته ها: اخبار استان اخبار

استاندار خوزستان با اشاره انعقاد اولین قرارداد IPC برای میادین نفتی غرب کارون گفت: در این راستا به وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت تاکید کرده‌ایم که حتما بیش از ۸۵ درصد استخدام پروژه‌های نفتی غرب کارون باید با اولویت شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه و نيروي بومی خوزستان باشد.

غلامرضا شریعتی روز جمعه 26، شهریورماه در مراسم کلنگ زنی پروژه فاضلاب دشت آزادگان با بیان این‌که پروژه‌های خوبی در شهرستان دشت آزادگان در حال اجرا است، اظهار کرد: بنابراین باید جوانان با شرکت در دوره‌های تخصصی، تکنیک‌های لازم و مورد نیاز این پروژه ها را فرا بگیرند.

وي افزود: ان‌شالله به زودی با سرمایه گذاری‌هایی در میادین نفتی غرب کارون و شکلگیری تمدن نفتی غرب کارون، اشتغالزایی بسیاری در منطقه ایجاد خواهد شد.

شريعتي تصريح كرد: اداره کل فنی و حرفه ای و واحدهای دانشگاه آزاد موظف و مکلف به برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز پروژه‌های نفتی نظیر جوشکاری صنعتی و … برای جوانان هستند تا در آینده شرکت‌های نفتی نبود نیروی بومی ماهر و متخصص را بهانه اي براي جذب نیروهای غیر بومی نکنند. بنابراین جوانان از اکنون باید پیگیر کسب مهارت‌های لازم و اخذ مدرک باشند.

وی از فرماندار دشت آزادگان خواستار فعال کردن کمیته اشتغال و اداره کار این شهرستان شد و خاطرنشان کرد: در چندماه آینده با انعقاد اولین قرارداد IPC برای میادین نفتی غرب کارون، شرکت‌های نفتی در این منطقه مستقر خواهند شد. بنابراین باید از اکنون سازمان‌های ذیربط دوره‌های آموزشی به منظور تربیت تکنیسین‌های مورد نیاز این شرکت‌ها را برگزار کنند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: طبق توافق با وزیر نفت مقرر شده تا از محل پروژه های نفتی که در غرب کارون انجام خواهد شد، حداقل ۶۰۰ میلیارد تومان صرف عمران و آبادی در مناطق غرب کارون یعنی هویزه، دشت آزادگان، دارخوین، خرمشهر و … شود. دولت تدبیر و امید برنامه‌های موثر و درازمدت و سرمایه‌گذاری های عظیمی برای شهرستان دشت آزادگان در نظر دارد.

بيش از 60 درصد هورالعظيم آبگيري شده است

شریعتی بیان کرد: با تدبیر دولت یازدهم از خشک شدن تالاب هورالعظیم جلوگیری و بیش از 60 درصد این تالاب آبگیری شد و امیدواریم آبگیری تالاب تکمیل شود. اقدامات نفتی نیز در تالاب هورالعظیم باید در آب صورت بگیرد و نبايد با خشکانیدن این تالاب، اشتغالزایی که تالاب برای مردم منطقه ایجاد می‌کند از بین برود و باید مسائل زیست محیطی این تالاب مدنظر باشد.

وی افزود: به شدت از تالاب هورالعظیم حمایت خواهیم کرد و مانع خشک کردن این تالاب می‌شویم. خروجی رودخانه کرخه کاهش یافته است اما طبق گفته مدیران سازمان آب و برق این مسئله حل خواهد شد و در این زمینه مشکلی وجود ندارد و ان‌شالله آبگیری این تالاب تکمیل می‌شود.

آب غدير تا ماه آينده وارد دشت آزادگان مي‌شود

شریعتی گفت: قول می‌دهيم تا سال آینده محورهای ارتباطی تا مرز چزابه 4 خطه شوند. این امر باعث رونق بیشتر بازارچه مرزی چذابه و افزایش تجارت و بازرگانی در منطقه خواهد شد. همچنین تا ماه آینده آب طرح غدیر به شهرستان دشت آزادگان وارد می‌شود.

کلنگ زنی پروژه فاضلاب دشت آزادگان با اعتبار 4 میلیارد تومان به طول 3 کیلومتر امروز با حضور استاندار خوزستان، نماینده دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان استانی انجام شد. این پروژه در 7 نقطه بحرانی این شهرستان اجرا می‌شود و ۱۲ ماه زمان می‌برد.

اخبار استان اخبار