باند «شهرام گولاخ» منهدم شد

دسته ها: اخبار

سردار ناصر اصلانی، فرمانده نیروی انتظامی غرب استان تهران در نشست خبری فرماندهی این مجموعه که در محل این فرماندهی در شهرستان شهریار برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و درود بر روح پر فتوح شهدا و امام راحل و آرزوی توفیق و سلامتی روز افزون برای رهبر معظم انقلاب، با اشاره به نقش موثر و سازنده تعامل اصحاب رسانه با نیروی انتظامی در انعکاس اخبار، کاهش جرایم و پیشگیری از تخلفات در جمع خبرنگاران گفت: اهمیت مشاوره و مددکاری اجتماعی در نیروی انتظامی بسیار برجسته و قابل توجه است و رویکرد پلیس نیز در چهار محور مشاوره انتظامی، حقوقی، اجتماعی و روان سنجی با جدیت دنبال می شود.

وی با اشاره به مراجعه 40 درصدی آقایان و 60 درصد خانم ها در کلیت مراجعه به مراکز مشاوره نیروی انتظامی، افزود: بیش از نیمی از این مراجعات مشمول اختلافات خانوادگی می شود و در مجموع پرونده هایی که در 6 ماهه نخست امسال به رده های اجتماعی و نیروی انتظامی ارسال شده، 72 درصد از آن به مصالحه ختم شده است.

وی در ادامه آمار کشفیات و کاهش جرایم در حوزه انتظامی غرب استان تهران را به شرح ذیل اعلام کرد:

7 درصد کاهش پرونده های اختلافات خانوادگی و ملکی

کاهش 9 درصد کشفیات شیشه

کاهش 71 درصد کشفیات مورفین

افزایش 27 درصدی دستگیری قاچاقچیان

140 درصد افزایش جمع آوری معتادان (باتوجه به توسعه مراکز نگهداری از معتادین)

کاهش 9 درصد سرقت و افزایش 5 درصد دستگیری ها در این حوزه

کاهش 15 درصد زورگیری ها

افزایش 48 درصدی توقیف وسایل نقلیه قاچاقچیان

کاهش 9 درصد کل حجم تصادفات در حوزه راهور

این مقام مسئول انتظامی، کشف 94 درصد جرایم سایبری را در کل کشور بی نظیر برشرمرد و گفت: این توفیق و موفقیت، حائز اهمیتی برای پلیس غرب استان تهران به شمار می رود.

وی افزود: در بحث کیف قاپی ها شاهد افزایش 20 درصدی بوده ایم که 70 درصد از آ ن مربوط به کیف های ربوده شده از خانم ها می شود و 30 درصد نیز مشمول طیف آقایان می شود که با رعایت اصول ایمنی تردد در خیابان می توان این آمار را کاهش داد و پلیس نیز در جهت مقابله به این بزه نهایت تلاش خویش را به کار می بندد.

فرمانده نیروی انتظامی غرب استان تهران در خصوص سطح و نحوه برخورد با ماموران متخلف در نیروی انتظامی گفت: اغلب ماموران خدوم انتظامی با شراف و سلامت کاری در این مجموعه فعال هستند و در صورت بروز هر گونه تخلف احتمالی از سوی هر عنصری در مجموعه نیروی انتظامی، قاطعانه برخورد خواهد شد و حتی در موردی، ماموری به دلیل 20 هزار تومان تخلف، از این مجموعه اخراج شده است.

سردار اصلانی همچنین از انهدام باند سرقت که سرکرده آن جوانی معروف به «شهرام گولاخ» بود، خبر داد و گفت: اعضای این باند از طریق بالکن وارد خانه ها می شده و نمایشگرهای ال سی دی های موجود در این خانه ها را به سرقت می بردند.

وی با بیان اینکه افراد تاکنون به بیش از 35 فقره سرقت اعتراف کردند، افزود: اعضای این باند چهار عضو داشته و تمام اعضای آن دستگیر شده و همچنین پنج مالخر نیز که با این افراد در ارتباط بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته فرمانده انتظامی غرب استان تهران اعضای باند شهرام گولاخ در شهریار، ملارد، شهرقدس و… اقدام به سرقت می کردند لذا چنانچه که طی دو ماه گذشته منزل شهروندان غرب استان تهران بدین شیوه مورد سرقت قرار گرفته، آنان می توانند به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

سردار اصلانی در پایان این مراسم ضمن هشدار به اصناف و کسبه افزود: اخیرا موردی اشاره شده که با مراجعه به فروشگاه های مجهز به اینترنت مبادرت به خریداری کالا در شرایطی می نمودند که حساب و موجودی فرد خالی بود و با صدور حواله کامپیوتری اقدام به کلاهبرداری می کردند که لزوم توجه هرچه بیشتر فروشندگان و کسبه به درخواست و رویت موجودی حساب احساس می شود.(باشگاه خبرنگاران)

اخبار