با افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان موافقت نشد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: این شورا با افزایش سن ورود داوطلبان به دانشگاه فرهنگیان موافقت نکرد.

مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص درخواست تعدادی از داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان برای افزایش سن ورود به این دانشگاه، اظهار کرد: این موضوع در کمیسیون مربوط شورای عالی آموزش و پرورش بررسی شد و مورد موافقت قرار نگرفت.

وی ادامه داد: در گذشته سقف سن ورود به دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور 24 سال بود که این سن به 22 سال تقلیل یافت، چرا که کارشناسان معتقدند هر چه سن پایین‌تر باشد، فرد آمادگی بهتر برای فراگیری دانش را دارد و هر چقدر فرد مسن‌تر شود، با مشکل مواجه می‌شویم.

نوید ادهم تصریح کرد: معمولاً دانش‌آ‌موزان در سن هجده سالگی دیپلم خود را می‌گیرند و دو سال هم فرصت دارند که خود را برای کنکور آماده کنند و این در حالی است که تا 22 سالگی امکان شرکت در کنکور برای ورود به دانشگاه فرهنگیان وجود دارد.

وی افزود: دو بار موضوع افزایش سن داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان در کمیسیون ذیربط مطرح شد که از زوایای مختلف بررسی کردند و مخالف بودند.

به گزارش فارس، تعدادی از مخاطبان این خبرگزاری در سامانه فارس من با ثبت پویشی با عنوان «شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان در کنکور 99 چیست؟»، «مجلس و آموزش و پرورش چه موقع برای افزایش سن ورودی دانشگاه فرهنگیان تصمیم می‌گیرند؟»، «تغییر شرایط سنی جذب دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان از ۲۲ به ۲۵ سال» و «شرط سنی دانشگاه فرهنگیان ناعادلانه است» خواستار پیگیری این موضوع بودند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار