با افزوده شدن 3ساعت به درس تربیت بدنی پیش‌دانشگاهی و کلاس یازدهم، سال آینده 3500 معلم نیاز است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

با افزوده شدن 3ساعت به درس تربیت بدنی پیش‌دانشگاهی و کلاس یازدهم، سال آینده 3500 معلم نیاز است

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش از افزایش 24درصدی بودجه ورزشی دانش آموزان در دولت تدبیر وامید خبرداد.
به گزارش ایسنا، مهرزاد حمیدی در آئین سپاس معلم آموزگاران تربیت بدنی و سلامت استان، حوزه تربیت بدنی و سلامت یکی از وفادارترین بخش ها نسبت به عملیاتی کردن سند تحول بنیادین دانست وگفت: سند تحول بنیادین برجایگزینی مهارت آموزی به جای حافظه محوری تاکید می کند و مدرسه را کانون تحول و محور تمام فعالیت ها می داند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که سند تحول بنیادین برای حرفه تربیت بدنی یک فرصت است اظهارکرد: مشارکت برون سازمانی در آموزش و پرورش و جذب مشارکت دیگر دستگاه ها موجب شکل گیری بهتر فعالیت ها می شود.
وی تصریح کرد: در سند تحول بنیادین دانشگاه گرایی، تنها راه سعادت نیست و مهارت آموزی و علم آموزی مکمل یکدیگر هستند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش افزود: المپیادهای درون مدرسه ای بیش از 4.5 میلیون دانش آموز را به طور مستمر تحت پوشش فعالیت های ورزشی قرار داده و8 هزار کانون درون مدرسه ای به ظرفیت های فعالیت ورزشی افزوده شده است.
حمیدی با بیان این که در راستای اجرای سند تحول بنیادین وحمایت های دولت، فعالیت ها و اقداماتی مناسبی در حوزه ورزش و تربیت بدنی در آموزش و پرورش انجام شده است، بیان کرد: بودجه ورزش دانش آموزی در سال 92 معادل با پنج میلیارد تومان بود اما این عدد در بودجه سال 95 به بیش از پنج برابر افزایش و در بودجه سال 96 نیز 113 میلیارد ریال ارتقا یافت.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با اعلام این که ردیف مستقل بودجه برای تربیت بدنی دانش آموزان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در این دولت ، تربیت بدنی دانش آموزی دارای سه برنامه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارای دو برنامه مدون شد.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش از ابلاغ دو میلیارد تومان اعتبار برای فعالیتهای ورزشی سلامت خبرداد و گفت: در مجموع سه ساعت به درس تربیت بدنی در دوره پیش دانشگاهی و کلاس یازدهم افزوده شد که با این اقدام در سال آینده نیاز به 3500 معلم تربیت بدنی خواهیم داشت.
وی از افزایش 24 درصدی بودجه ورزشی در دولت تدبیر وامید خبر دادو تصریح کرد: ورزش دانش آموزی سنگ زیربنای ورزش قهرمانی است و معلمان هستند که این حماسه آفرینان را تربیت می کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار