با این مواد غذایی سردردتان را بهبود ببخشید

دسته ها: اخبار سلامت اخبار

کسانی که از سردردهای مکرر رنج می‌برند می‌دانند این نوع دردها به شکل باورناپذیری، غیرقابل تحمل هستند.

به گزارش جام جم آنلاین، اما قبل از آن که برای تسکین این دردها سراغ مصرف قرص بروید بهتر است دلایل سردردتان را بیابید و از راه‌های بهتر و طبیعی‌تری برای بهبود آن اقدام کنید. می‌توانید مصرف مواد غذایی زیر را امتحان کنید.

هندوانه

از آنجا که یکی از علل سردرد می‌تواند کم‌آبی بدن باشد، قبل از مصرف هر قرصی، مواد غذایی آبدار مانند هندوانه را امتحان کنید. هندوانه و بسیاری از میوه‌ها و سبزیجاتی که حاوی آب فراوان هستند، مواد معدنی مهمی مثل منیزیم را نیز که به بهبود سردرد کمک می‌کند درخود دارند.

قهوه

این مایع قهوه‌ای رنگ که بسیاری از ما آن را می‌نوشیم مدت‌هاست در دید عمومی، یک داروی ضد سردرد به شمار می‌آید. درواقع بسیاری از قرص‌های سردرد، حاوی کافئین هستند. کافئین باعث جمع شدن رگ‌های خونی مغز می‌شود و در نتیجه ما درد کمتری احساس می‌کنیم. با این حال رعایت تعادل اهمیت زیادی دارد؛ زیرا مصرف زیاد قهوه، با افزایش ادرار به کم‌آبی بدن و در نتیجه سردرد منجرمی شود.

نان گندم

کسانی که رژیم غذایی کم‌کربوهیدراتی دارند ممکن است از سردردهای مکرر رنج ببرند، زیرا این نوع رژیم غذایی ذخیره گلیکوژن بدن ـ منبع عمده انرژی مغز ـ را کاهش می‌دهد. این شرایط، به از دست دادن مایعات بدن و کم‌آبی منجر شده و سردرد را به دنبال دارد. افزودن کربوهیدرات‌های پیچیده مثل نان گندم، میوه‌ها یا ماست به رژیم غذایی از آنجا که به آزاد شدن سروتونین بیشتری منجرمی شود می‌تواند در بهبود شرایط سلامت این افراد نقش داشته باشد.

بادام

تحقیقات نشان می‌دهد منیزیم موجود در بادام با آزاد کردن رگ‌های خونی به بهبود سردرد کمک می‌کند. برای کسانی که از سردردهای میگرنی رنج می‌برند، یک رژیم غذایی غنی از منیزیم می‌تواند تسکین‌دهنده بسیارخوبی باشد. مصرف بادام، موز، آووکادو و برنج، دریافتی منیزیم را افزایش می‌دهد.

سس تند سالسا

شاید عجیب به نظر برسد، اما غذاهای پرادویه مثل سس سالسا یا فلفل تند می‌تواند به بهبود بسیار سریع‌تر سردردهای مرتبط با سینوس‌ها کمک کند. غذاهای پرادویه مسیرهای تنفسی را باز می‌کنند، به همین دلیل مصرف آنها به بهبود سردردهای سینوسی منجرمی شود.

ماست

وقتی سرتان تیر می‌کشد در واقع بدنتان تلاش می‌کند از این راه به شما بگوید برای عملکرد درست به کلسیم نیاز دارد. وجود مواد غذایی حاوی کلسیم فراوان مثل ماست بدون چربی در رژیم غذایی یا پروبیوتیک‌های مفید بدون چربی و قند زیاد به بهبود این نوع سردرد کمک می‌کند.

دانه کنجد

این دانه‌های کوچک حاوی مقادیر فراوانی ویتامین E هستند که به تثبیت سطح هورمون استروژن در بدن زنان کمک و از میگرن پیشگیری می‌کند. ویتامین E به بهبود گردش خون نیز کمک می‌کند. دانه‌های کنجد همچنین غنی از منیزیم هستند.

اسفناج

ثابت شده است اسفناج فشارخون را کاهش می‌دهد؛ بنابراین اگر سردرد دارید، خوردن سالادی را که به جای کاهو در آن از اسفناج استفاده شده است، امتحان کنید.

اخبار سلامت اخبار