با حذف این چند نرم افزار گوشی خود را نجات دهید+تصاویر

دسته ها: مطالب آموزشی

کاربران تلفن‌های همراه هوشمند روز به روز شاهد ساخته‌ شدن برنامه‌هایی هستند که در وهله اول بسیار مفید و کارا به نظر می‌رسند، لیکن علیرغم فواید بی‌شمار، مضرات بی‌شماری نیز دارند و باید در اسرع وقت حذف و کنار گذاشته شوند. این برنامه‌ها با تاثیر منفی روی عمر باطری، کارکرد سیستم و همچنین با هدر دادن مقداری زیادی از وقت کاربران، زندگی و تلفن‌همراه استفاده‌کنندگان را در معرض تهدید جدی قرار می‌دهند. حالا زمان آن رسیده که با حذف این برنامه‌ها، کاربران به زندگی و تلفن همراه خود سر و سامان دهند.
با حذف این چند نرم افزار گوشی خود را نجات دهید+تصاویر
1.فیس‌بوک
این برنامه کاربر را به شکل دائم در ارتباط با دوستان و اطرافیان قرار می‌دهد. اگر چه این امکان بسیار مناسبی است، لیکن در ازای این ارتباط، مقدار خیلی زیادی از ذخیره باتری تلفن‌همراه هدر رفته و خالی شدن فوری آن را به دنبال خواهد داشت. به جای اپلیکیشن فیسبوک می‌توان به سادگی، شورتکات آدرس صفحه فیس‌بوک را روی موبایل قرار داد. اینکار علاوه بر اینکه ارتباط کاربر را با اطرافیان برقرار نگاه می‌دارد، به شکل قابل توجهی در مصرف منابع انرژی تلفن همراه صرفه‌جویی خواهد کرد.
با حذف این چند نرم افزار گوشی خود را نجات دهید+تصاویر
2.برنامه‌های پیش‌بینی آب و هوا
بیشتر کاربران برای اطلاع از وضعیت آب و هوا، یک یا چند برنامه پیش‌بینی اوضاع جوی در موبایل خود نصب کرده‌اند. این برنامه‌ها برای دقیق نگاه داشتن اطلاعات مربوط به وضعیت آب و هوا، به شکل مستمر داده‌های خود را به روزرسانی می‌کنند. این موضوع به شدت مصرف انرژی را در تلفن‌های همراه افزایش می‌دهد. به سادگی می‌توان این برنامه‌ها را حذف کرد و به جای آنها از “OK Google” استفاده کرد.
با حذف این چند نرم افزار گوشی خود را نجات دهید+تصاویر
3.برنامه‌های آنتی ویروس
آیا واقعا همه کاربران به برنامه‌های ضد ویروس نیاز دارند؟ حتی اگر کاربران درباره امنیت اطلاعات و تلفن همراه خود نگرانی جدی دارند، راه‌های بهتر و کم‌هزینه‌تری برای محافظت از اطلاعات وجود دارد. سیستم عامل آندروید با رمزگذاری ویژه، دستگاه‌هایی که از این سیستم عامل استفاده می‌کنند را محافظت می‌کند. گوگل نیز توانایی بسیار خوبی در شناسایی و حذف اپلیکیشن‌های مضر از گوگل‌پلی دارد.
با حذف این چند نرم افزار گوشی خود را نجات دهید+تصاویر
4.Clean Master
این ابزارها به کاربر وعده می‎دهند که تمام فایل‌های غیرضروری را حذف کرده و فضای بیشتری در درون دستگاه در اختیار او قرار دهند. اگر چه برنامه‌های مختلف، فایل‌های موقتی را پشت سر می‌گذارند، لیکن تمام کاری که برنامه‌های Clean Master انجام می‌دهند، پاک کردن همین فایل‌های موقتی است. بدون نیاز به این برنامه‌ها نیز، خود کاربر می‌تواند به بخش تنظیمات تلفن همراه خود رفته و فایل‌های موقت را حذف کند. برنامه‌های کلین ماستر علاوه بر اینکه خود بخشی از حافظه را اشغال می‌کنند، بخش اعظم باتری تلفن‌ همراه را صرف خود می‌کنند.
با حذف این چند نرم افزار گوشی خود را نجات دهید+تصاویر
5.مرورگر پیش‌فرض
نگاه داشتن مرورگر پیش‌فرض اصلا ضروری نیست. مرورگرهای بسیاری وجود دارند که عملکرد بهتری از مرورگرهای پیش‌فرض دارند. کاربران می‌توانند بر اساس نیازهای خود، مرورگر مورد نیاز را یافته و با مرورگر پیش‌فرض تلفن همراه خود جایگزین کنند. مرورگرهای پیش‌فرض یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هدر دهنده منابع انرژی تلفن‌های همراه هستند.
اگر چه بسیاری از برنامه‌های موجود در تلفن همراه، مورد علاقه کاربران هستند و اصطلاحا کاربران به آنها عادت کرده‌اند، لیکن زمان آن رسیده که با یافتن و جایگزینی برنامه‌هایی که کارایی بهتری داشته و به انرژی کمتری نیاز دارند، کارایی تلفن‌های همراه خود را افزایش دهند.
مطالب آموزشی