با دانستن یکی از این 16 زبان برنامه‌ نویسی دیگر بدون شغل نخواهید بود

دسته ها: اخبار فناوری اخبار

چندین سال پیش بسیاری از کارشناسان معتقد بودند ندانستن زبان انگلیسی و کار نکردن با کامپیوتر برابر با بی‌سوادی بود ولی امروزه باید اعلام کنیم در کنار این دو دانش نداشتن تجربه کار با یکی از زبان‌های برنامه نویسی بی‌سوادی محسوب می‌شود.

به گزارش دیجی رو، چندین سال پیش بسیاری از کارشناسان معتقد بودند ندانستن زبان انگلیسی و کار نکردن با کامپیوتر برابر با بی‌سوادی بود ولی امروزه باید اعلام کنیم در کنار این دو دانش نداشتن تجربه کار با یکی از زبان‌های برنامه نویسی بی‌سوادی محسوب می‌شود. در حال حاضر نرم‌افزارها حرف اول را در دانش و کسب مهارت می‌زنند و همانطور که می‌دانید هر برنامه نرم‌افزاری با یک یا چند زبان برنامه‌ نویسی نوشته شده است.

در دنیای امروزی هزاران زبان برنامه نویسی وجود دارد ولی تنها تعداد کمی از آن‌ها در بین مردم جهان و کارفرمایان محبوب هستند و به فراوانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال در حال حاضر کمپانی‌های غول پیکر مانند گوگل و اپل به دنبال استخدام افرادی هستند که تجربه کاری با برنامه‌هایی مانند گو (Go) یا سویفت (Swift) را داشته باشند. در این مطلب ما 16 زبان برنامه نویسی که بازار کار فراوانی دارد را به شما معرفی خواهیم کرد.

1) جاوا (Java)

این زبان در سال 1991 میلادی برای تلویزیون‌های هوشمند اختراع شد. تا به امروز این زبان توانسته محبوبیت خود را در سراسر جهان حفظ کند و جایگاه محکمی در توسعه برنامه‌های اندرویدی و دیگر نرم‌افزارهای تجاری داشته باشد.

 
2) سی (C)

یکی از قدیمترین زبان‌های موجود برنامه نویسی که هنوز بسیاری از کارشناسان و مهندسان از آن استفاده می‌کنند. این زبان، اوایل دهه هفتاد میلادی اختراع شد و در سال 1987 میلادی برای اولین بار 800 صفحه آموزش این زبان به چاپ رسید.

 
3) پایتون (Python)

در سال 1989 میلادی این زبان اختراع شد و از همان ابتدای کار طرفداران بسیار زیادی را پیدا کرد. پیشنهاد شده بسیاری از افراد مبتدی برای یادگیری زبان برنامه‌نویسی از پایتون شروع کنند.

 
4) پی اچ پی (PHP)

این زبان برای برنامه‌نویسی صفحات وب به کار گرفته می‌شود و بعضی از کارشناسان تخمین می‌زنند یک سوم صفحات وب امروزی با این زبان نوشته شده‌اند. سایت‌های بزرگی مانند وردپرس، فیسبوک و یاهو از این زبان استفاده می‌کنند. از سوی دیگر بسیاری از برنامه‌نویسان مانند موسس وب‌سایت استاک اوورفلو (Stack Overflow) از این زبان برنامه نویسی متنفر هستند.

 
5) ویژوال بیسیک (Visual Basic)

یکی از زبان‌های برنامه نویسی نوشته شده توسط مایکروسافت که به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی برنامه‌ نویسی را انجام بدهند. گاهی اوقات کاربر تنها با کشیدن و جابجا کردن می‌تواند از این زبان برنامه نویسی استفاده کند.

 
6) جاوا اسکریپت (JavaScript)

یکی از زبان‌های برنامه نویسی فوق‌العاده محبوب برای اپلیکیشن‌های وب است. با وجود داشتن اسم جاوا در اسم این زبان، اصلاً شبیه به زبان جاوا نیست. بسیاری از برنامه‌نویسان وب‌های مدرن امروزی از این زبان استفاده می‌کنند.

 
7) آر (R)

امروزه بسیاری از کارشناسان آمار، اقتصاد و حتی مهندسان از این زبان برنامه نویسی استفاده می‌کنند که در درجه اول برای آنالیز داده‌ها به کار برده می‌شود. به تازگی گوگل اعلام کرد که ریاضیدانان جهان زبان آر (R) را به عنوان اولویت اول زبان برنامه نویسی خود انتخاب می‌کنند.

 
8) گو (Go)

این زبان توسط کارشناسان گوگل طراحی و ساخته شده است که در سیستم‌های این کمپانی و جستجوگر قدرتمند گوگل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این زبان برنامه‌ نویسی از امنیت بالایی برخوردار است و به عنوان زبانی جدید و آینده دار برای پیدا کردن شغل در میان کارشناسان و تحلیلگران بازار معرفی می‌شود.

 
9) روبی (Ruby)

همانند زبان پایتون، این زبان بیست و چهار ساله هم از محبوبیت یکسانی برخوردار است زیرا به راحتی نوشته و خوانده می‌شود. «بهترین دوست یک برنامه نویس» شعار این زبان برنامه نویسی می‌باشد.

 
10) گروویی (Groovy)

این زبان برنامه نویسی از ده سال پیش محبوبیت خود را بدست آورد که برای نوشتن راحت تر وسریع‌تر برنامه طراحی شده بود. از سال 2007 میلادی با ادغام شدن با زبان جاوا به صورت وسیعی توسط کمپانی‌های گوگل، آی بی ام و تارگت مورد استفاده قرار گرفت.

 
11) آبجکتیو-سی (Objective-C)

ریشه اصلی این زبان سی (C) می‌باشد، از این رو این زبان هم توانسته موفقیت زیادی را بین مهندسان کمپانی‌های اپل، گوگل و … بدست آورد و حتی از زبان برنامه نویسی جدید اپل به نام سویفت هم محبوب‌تر باشد.

 
12) پرل (Perl)

این زبان در اواخر دهه هشتاد میلادی توسط مهندسان ناسا نوشته شد. این زبان در پردازش نوشته‌ها و کدها بسیار قوی و انعطاف پذیر است.

 
13) پاسکال (Pascal)

این زبان به افتخار فیلسوف مشهور فرانسوی «بلز پاسکال» نامگذاری شده که پایه گذار زبان کامپیوترهای مکینتاش اپل می‌باشد. امروزه زبان توسعه داده شده پاسکال با نام آبجکت پاسکال (Object Pascal) در میان کارشناسان شناخته می‌شود.

 
14) دلفی آبجکت پاسکال (Delphi Object Pascal)

این زبان در سال 1986 توسط اپل توسعه داده شده و به دلیل اینکه کارکنان اوراکل در نوشتن این زبان برنامه نویسی همکاری داشتند کلمه دلفی هم به آن اضافه شد.
15) سویفت (Swift)

زبان برنامه نویسی جدید اپل که توانسته قلب بسیاری از توسعه دهندگان را به تسخیر خود درآورد. کار کردن با این زبان بسیار راحت و سریع است و به راحتی می‌توان اپلیکیشن‌های آیفون را با این زبان برنامه‌نویسی نوشت.

 
متلب (MATLAB)

یکی از قدرتمندترین زبان برنامه نویسی ریاضی و محاسباتی است که در بخش آکادمیک مانند جبر پیشرفته و پردازش تصاویر کاربرد دارد. بسیاری از محققان، مهندسان و برنامه نویسان در سراسر جهان برای پروژه‌های هوش مصنوعی و پردازش تصاویر از این زبان استفاده می‌کنند.

شما از کدام زبان برنامه نویسی استفاده می‌کنید؟ ما منتظر شنیدن نظرات و تجربیات شما هستیم.

اخبار فناوری اخبار