با چهار ترفند کاربردی گوگل کروم آشنا شوید + تصاویر

دسته ها: مطالب آموزشی

با چهار ترفند کاربردی گوگل کروم آشنا شوید + تصاویر

گوگل کروم امروزه محبوب‌ترین برنامه برای گشت و گذار در دنیای وب چه روی موبایل و چه روی دسکتاپ به شمار می رود. اکثر کاربران از سرعت بالای این مرورگر راضی هستند.

به گزارش تک شات، در همین راستا، امروز قصد داریم شما را با چند ترفند کاربردی برای هرچه بهتر شدن تجربه کار با کروم آشنا کنیم.

افزایش سرعت بارگذاری صفحه ها با فعال سازی Brotli
فعال ساختن قابلیت Brotli موجب بهبود سرعت بارگذاری صفحه ها می‌شود. به این منظور، این عبارت را در قسمت آدرس مرورگر وارد کنید:
“chrome://flags/#enable-brotli”
حالا در بالای این صفحه، بخشی که با رنگ زرد مشخص شده را انتخاب کنید و وضعیت آن را به Enable تغییر دهید.

ایجاد میان بر برای دسترسی به وب سایت های محبوب
اگر به طور مرتب به یک وب سایت مراجعه می کنید، بهتر است با استفاده از این قابلیت کروم، یک میانبر از آن تهیه کرده و روی صفحه اصلی قرار دهید. به این منظور، روی علامت سه نقطه در بالای صفحه کلیک کنید، و گزینه Add to home screen را انتخاب کنید. سپس، نامی را برای این میان بر تعیین کنید و از استفاده از آن لذت ببرید.

گشت و گذار در اینترنت، بدون بر جای گذاشتن رد پا
با فعال سازی حالت Incognito می توانید مانع ذخیره شدن اطلاعات مربوط به وب گردی خود در کروم شوید. به این منظور، روی علامت سه نقطه در بالای صفحه کلیک کنید، و روی New Incognito tab کلیک کنید. برای تشخیص ساده این حالت، به رنگ تیره آن دقت کنید. این رنگ صرف نظر از هر سایتی که باز کنید، ثابت باقی می‌ماند.

حجم اینترنت مصرفی را کاهش دهید
با استفاده از گوگل کروم می‌توانید حجم کمتری از اینترنت را استفاده کنید. برای این کار، به قسمت تنظیمات رفته و گزینه Data Saver را انتخاب کنید. در این صفحه، اعدادی نمایش داده می‌شود و به صورت درصدی ،میزان صرفه جویی در حجم مصرفی تان را مشاهده می‌کنید.

مطالب آموزشی