با کاربرد گزینه محبوب رفرش در رایانه بیشتر آشنا شوید

دسته ها: اخبار فناوری اخبار

با کاربرد گزینه محبوب رفرش در رایانه بیشتر آشنا شوید

همه کاربران رایانه از گزینه رفرش بسیار استفاده کرده اند و تصور می کنند این گزینه به نوعی پاکسازی صفحه به شمار می رود.

عادت بسیاری از افراد است که در هنگام کار با ویندوز برای افزایش سرعت، پاکسازی صفحه، شروعی از نو و … گزینه رفرش را انتخاب میکند تا به هدفهای که اشاره شد برسند اما بهتر است بدانید تصورتان در خصوص نحوه عملکرد این گزینه محبوب در ویندوز اشتباه است و ویندوز خود سیستم رفرش به صورت خودکار دارد اما گاهی شما تغییرات را نمی توانید در صفحه نمایش ببینید.

هر آنچه شما بر روی صفحه نمایش مانیتور خود هنگام کار با ویندوز می بینید یک فرم از پیش تعیین شده است که تغییرات آن احساس نمی شود و در اصطلاح فریم استاتیک نامیده می شود اینکه شما به طور مداوم F5 را فشارید به امید اینکه معجزه ای رخ دهد و سرعت شما افزایش پیدا کند خیالی اشتباه است.

همانطور که گفته شد سیستم عامل ویندوز به طور مدام در حال به روز رسانی است به این منظور که تغییراتی که ایجاد می شود را نمیاش می دهد، شما با رفرش کردن به صورت دستی به نمایش تغییرات کمک می کنید البته اگر آن تغییرات را در صفحه نمایش خود نبینید.

ویندوز همه محتویاتی که شما تغییر می دهید را در خود ذخیره می کند و آن را به صورت خودکار به شما نمایش می دهد، پس شماچه F5 را بفشارید یا با راست کلیک بر روی دسکتاپ رفرش را انتخاب کنید این کار به صورت اتوماتیک انجام می شود.

پس می توان نتیجه گرفت که انتخاب گزینه رفرش تنها یک عادت بوده و هیچ معجزه ای برای کاربر هنگار کار با ویندوز رخ نمی دهد، به یاد داشته باشید برای موثر بودن این قابلیت تنها زمانی که تغییراتی را اعمال کردید و آن را ندیدید گزینه رفرش را انتخاب کنید.

اخبار فناوری اخبار