بحران نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان در سال تحصیلی جدید

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

بحران نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان در سال تحصیلی جدید

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: علاوه بر کمبود حدود هفت هزار و 200 معلم در آموزش و پرورش با کمبود حدود هشت هزار نفر نیروی خدماتی و اداری نیز در آموزش و پرورش مواجه هستیم.

به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، محمد تقی‌زاده در شورای آموزش و پرورش خوزستان که امروز (شنبه، 30 تیرماه) در اداره‌کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: سال گذشته برای جبران کمبود معلم در استان نیروی حق‌التدریس جذب کردیم، در برخی کلاس‌ها یک معلم در طول روز در سه مدرسه تدریس می‌کرد. سال تحصیلی آینده، وضعیت ما بسیار بحرانی خواهد بود و هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم، مگر اینکه از طرف پایتخت، فکری برای خوزستان شود.

وی افزود: از نظر آمار دانش‌آموزی در کشور، خوزستان پس از تهران و خراسان رضوی از نظر کمی رتبه سوم کشور را در اختیار دارد اما نیروی انسانی ما از نظر کمی، رتبه پنجم را در کشور دارد. با این اعداد می‌توان دید که شاخص معلم نسبت به دانش‌آموز در خوزستان نسبت به سایر استان‌ها چگونه است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به کمبود حدود هفت هزار و 200 معلم در سال تحصیلی جدید، گفت: در هفته با بیش از 200 ساعت کمبود نیروی خدماتی و اداری در آموزش و پرورش مواجه هستیم. یعنی علاوه بر کمبود معلم در آموزش و پرورش، با کمبود حدود هشت هزار نفر نیروی خدماتی و اداری نیز در آموزش و پرورش مواجه هستیم.

اخبار آموزش و پرورش اخبار