بحران کمبود معلم در مهر ماه 97

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

بحران کمبود معلم در مهر ماه 97

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه جمعیت دانش‌آموزان به 14میلیون و 26هزار نفر خواهد رسید، به بحران کمبود معلم در مهر 97 اشاره کرد.

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه جمعیت دانش‌آموزی در مقطع ابتدایی رو به فزونی است، گفت: جمعیت دانش‌آموزان در مهرماه سال آینده به 14میلیون و 26هزار نفر خواهد رسید به همین دلیل باید به همین میزان به تعداد فرهنگیان اضافه کرد اما آموزش و پرورش به لحاظ کمیت و کیفیت نیرو در شرایط بسیار نامناسبی به سر می‌برد.

راهکارهای دم دستی آموزش و پرورش برای حل مشکل کمبود نیرو

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آموزش و پرورش در این شرایط به دنبال راهکارهای دم دستی برای حل مشکل کمبود نیرو است؛ به همین دلیل علاوه بر جذب معلم به صورت خرید خدمات، اقدام به بکارگیری مجدد نیروهای بازنشسته خود کرده است تا مشکل کمبود نیرو در این وزارتخانه را جبران کند اما با توجه به تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان این کار نیز منع قانونی دارد.

سونامی کمبود معلم در آموزش و پرورش با توجه به افزایش جمعیت دانش‌آموزی

وی با بیان اینکه سونامی کمبود معلم در آموزش و پرورش با توجه به افزایش جمعیت دانش‌آموزی رخ خواهد داد، افزود: آموزش و پرورش این روزها چنان با کمبود معلم رو به رو است که مجبور است مدیران، معاونان، مربیان پرورشی و حتی کادر اداری خود را نیز بر سر کلاس‌ها فرستاده تا کلاس‌ها هر طور که شده بدون معلم نمانند.

بر اساس سند تحول بنیادین، معلم رکن مهم آموزش و پرورش است

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در حالی که معتقد است با توجه به کمبود نیروی انسانی، باید مسئولان خُرد و کلان کشور به اجماع رسیده و راهکاری اساسی برای این معضل پیدا کنند، اضافه کرد: براساس سند تحول بنیادین، معلم رکن مهم آموزش و پرورش است به همین دلیل باید این معضل را جدی گرفت و برای رفع آن هرچه سریعتر چاره‌اندیشی کرد

اخبار آموزش و پرورش اخبار