بخشنامه اشتغال بکار مجدد جانبازان و آزادگان ابلاغ شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

بخشنامه اشتغال بکار مجدد جانبازان و آزادگان ابلاغ شد

بخشنامه اشتغال بکار مجدد و اعاده به خدمت جانبازان و آزادگان انقلاب اسلامی ایران در دستگاه های اجرایی از سوی محمد حسن زدا سرپرست سازمان تامین اجتماعی صادر و به تمام واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شد.
به گزارش روز دوشنبه از سازمان تامین اجتماعی، با توجه به قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب مجلس شورای اسلامی، در حال حاضر اشتغال بکار مجدد و اعاده به خدمت جانبازان و آزادگان امکان پذیر است.
بر این اساس، جانبازانی که قبل از تصویب این قانون به صورت پیش از موعد یا عادی و بدون سنوات ارفاقی بازنشسته شده اند، با رعایت شرط سنی کمتر از 65 سال می توانند به خدمت اعاده و با تکمیل خدمت سی و پنج ساله خود و با رعایت شرایط عمومی بازنشسته شوند.
همچنین آزادگانی که به دلیل استفاده از دو برابر شدن سابقه اسارت، زودتر از خدمت سی سال بازنشسته شده اند، می توانند برای یک بار و رعایت شرط سنی زیر 65 سال با بازگشت به خدمت، حسب مورد 30 یا 35 سال خدمت خود را تکمیل کنند و سپس با لحاظ عین سوابق اسارت به بازنشستگی نائل شوند.
محاسبه مستمری بازنشستگی جدید، در صورت حداقل دو سال تمام اشتغال و پرداخت حق بیمه و احراز شرایط بازنشستگی این گروه صورت می گیرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار