بخشنامه تسریع در اعطای تسهیلات حمایت از اشتغال روستایی ابلاغ شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

بخشنامه تسریع در اعطای تسهیلات حمایت از اشتغال روستایی ابلاغ شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ابلاغ بخشنامه مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، پست بانک و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک برای تسریع در اجرای قانون حمایت از توسعه و اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق ملی خبر داد.
به گزارش شنبه تارنمای سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، «صادق نجفی» هدف از این بخشنامه مشترک را تسهیل و تسریع بهره مندی ساکنان مناطق روستایی، عشایری و نواحی صنعتی و شهرهای دارای کمتر از 10 هزار نفر جمعیت از تسهیلات حمایت از توسعه و اشتغال پایدار دانست.
نجفی که مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران است، ادامه داد: کارگروه اجرایی این تفاهمنامه با عضویت شعب پست بانک استان ها و مدیریت شرکت شهرک های صنعتی استان ها و دبیری معاون صنایع کوچک استان ها تشکیل می‌شود.
وی اضافه کرد: در این کارگروه طرح های توجیهی متقاضیان تسهیلات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری و نواحی صنعتی روستایی با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی از نظر فنی-اقتصادی ارزیابی می‌شود.
به گزارش ایرنا، قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی سی و یکم مردادماه امسال در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.
به موجب این قانون، برای تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به صندوق توسعه ملی اجازه داده شد با هدف ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با تصویب هیات امنای صندوق، معادل ریالی یک‌میلیارد و ‌500 ‌میلیون دلار از منابع صندوق را به‌صورت قرض‌الحسنه نزد بانک های کشاورزی، پست بانک و توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید و صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی سپرده‌گذاری کند.
قرار است این منابع صرف اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی برای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای دارای کمتر از 10هزار نفر جمعیت با اولویت مناطق مرزی و مناطق عشایری شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار