بخش خصوصی موافق ۹ ماه مرخصی زایمان نیست

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

بخش خصوصی موافق ۹ ماه مرخصی زایمان نیست

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه امکان اصلاح قانون مرخصی زایمان برای مردان نیست، گفت: ۹ ماه مرخصی زایمان زنان ضد اشتغال است و هیچ کارفرمایی در بخش‌خصوصی حاضر به اجرای آن نیست.
به گزارش خبرگزاری مهر، سیامک مره صدق در خصوص عدم اجرای کامل قانون مرخصی زایمان زنان و انتقاد وزارت بهداشت به مرخصی سه روزه مردان پس از زایمان همسر، افزود: قانون برنامه ششم توسعه به تصویب رسیده لذا امکان اصلاح قانون در راستای افزایش میزان مرخصی مردان پس از زایمان همسرانشان وجود ندارد.
نماینده مردم کلیمیان در مجلس، تصریح کرد: دستگاه‌ها و مسئولان اجرایی در میزان مرخصی مردان پس از زایمان همسرانشان باید تابع قانون باشند هرچند معتقد به افزایش این میزان هستیم و مرخصی حداقل دو هفته برای مردان ضروری بود.
وی در واکنش به عدم اجرای قانون مرخصی ۹ ماهه زایمان زنان، گفت: به نظر می‌رسد ۹ ماه مرخصی زایمان زنان ضد اشتغال زنان است بنابراین هیچ کارفرمایی در بخش خصوصی حاضر به جذب نیروهایی نیست که حداقل ۹ ماه یا بیش از این بخواهد به وی در دوره کاری مرخصی دهد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی نسبت به اجرای مرخصی ۹ ماه زنان اهتمام جدی دارند اما سایر مجموعه‌ها را نمی‌توان مجاب کرد زیرا در بلندمدت به ضرر زنان است؛ در حقیقت از دیدگاه منافع زنان مرخصی ۹ ماهه مناسب نیست.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار