برای ایجاد اشتغال ۴۲ هزار میلیارد تسهیلات در نظر گرفته شده است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

برای ایجاد اشتغال ۴۲ هزار میلیارد تسهیلات در نظر گرفته شده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای ایجاد اشتغال در کشور بالغ بر ۴۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات پیش‌بینی شده است.
به گزارش ایسنا، علی ربیعی عصر چهارشنبه (۲۲ آذر) در جلسه‌ی شورای اداری استان فارس اظهار کرد: تسهیلات پیش‌بینی شده به شکل ۲۰ هزار میلیارد برای اشتغال فراگیر، ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اشغال روستایی و یک ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

ربیعی با بیان اینکه شیوه توزیع این اعتبارات برای هر استانی شنبه اعلام می‌شود، گفت: برای اشتغال فراگیر در فارس۱۰۲۳ میلیارد تومان و برای روستایی ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده‌ایم که قابلیت افزایش را خواهد داشت.

او تصریح کرد: اگر ۵۰ درصد اعتبارات اشتغال فراگیر توسط هر استان جذب شود، وزارت تعاون به همین میزان اعتبار تزریق می‌کند؛ در بخش روستایی هم ۳۰ درصد در اختیار وزیر است که با توجه به وضعیت جذب تزریق می‌شود.

ربیعی در بخشی از صحبت‌های خود ضمن اشاره به اینکه سه مرکز درمانی در فارس دست احداث داریم که به‌زودی افتتاح می‌شود، گفت: در سال ۱۳۹۲ اعتبار طرح سلامت ۷۰۰۰ میلیارد تومان بود که امروز به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه دولت امسال چند برنامه مهم دارد، بحث آسیب‌های اجتماعی، صندوق رفاه اجتماعی و اشتغال را از مهمترین برنامه‌ها دانست و گفت: برای محدود کردن و کاهش فقر مطلق برنامه داریم، البته زیرساخت‌ها از ۹۴ و ۹۵ تامین شده است.

ربیعی که اعتقاد دارد دولت‌های یازدهم و دوازدهم ‌با نظریه و تفکر کار کرده است، گفت: برنامه‌ی صندوق رفاه اجتماعی می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای وضعیت رفاه اجتماعی تاثیرگذار باشد؛ دولت بدون سر و صدا برنامه منسجمی را در رابطه با توجه به فقرا اجرایی کرده است.

او با اشاره به کلیات برنامه‌ی صندوق رفاه اجتماعی از تحت پوشش قرار گرفتن سه گروه از افراد کم‌درآمد جامعه توسط این صندوق طی یکی دو سال خبر داد و هدف را ارتقای میزان درآمدهای این سه گروه تا میزان کف حقوق تعیین شده اعلام کرد.

ربیعی با تاکید براینکه یک برنامه توانمندسازی با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای تدوین شده است، گفت: تلاش بر این است که افراد در سطح مستمری بگیر ماندگار نشوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سیاست‌های رفاهی دولت‌ها بیشتر صدقه‌ای بوده است، گفت: سیاست‌های ما باید توانمندسازی باشد و در فارس هم امیدواریم در این شاخص شاهد کمک‌های خوبی باشیم.

ربیعی با بیان اینکه بحث صندوق‌ها یکی از برنامه‌های خوب دولت است، گفت: ما در سال ۲۰۲۷ در ایران بالغ بر ۱۵ میلیون نفر سالمند داریم، باید تلاش کنیم که سالمند با فقر و معلولیت گره نخورد.

وزیر تعاون لزوم نسلی فکر کردن را یادآور شد و این موضوع را شرط موفقیت دولت‌ها دانست و گفت: ما گرفتار افزایش جاری‌ها در دولت شده‌ایم، بعضی از این جاری‌ها اجتناب‌ ناپذیر است که تنها با کار زیاد در بدنه‌ی اجرایی دولت قابل جبران خواهد بود.

ربیعی راه‌اندازی شورای حمایت اجتماعی در استان‌ها را خواستار شد و گفت: امروز ما عقلانیت با سخت‌کوشی و همراه با مدارا، ‌هم‌افزایی و تحمل هرچه بیشتر یکدیگر نیازمند هستیم.

او هدف گذاری دولت برای اشتغال را بلند پروازانه ندانست و گفت: ایجاد شغل برای ۳۵ هزار نفر در یک برنامه‌ی مشخص کار بزرگی نیست؛ باید کاری کرد که حتی یک تومان هم به هدر نرود.

ربیعی گفت: معلوم نیست که در جاده‌ی کنونی ۱۰ سال دیگر قابلیت مسابقه را داشته باشیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار