برای کنکور کارشناسی ارشد از کجا شروع کنیم؟

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اگر می‌خواهید برای کنکور کارشناسی ارشد همانند رتبه‌های تک رقمی درس بخوانید این مطلب را از دست ندهید.
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، افرادی که تمایل دارند در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند اکنون بهترین زمان برای شروع است چرا که بسیاری از افراد و رتبه‌های تک رقمی از مهر ماه شروع می‌کنند.

در این مطلب قصد داریم ترفندهای مطالعه برای کنکور کارشناسی ارشد را بگوییم.
درک مفهوم
شما در مقابله با هر کنکوری، با کلی از اطلاعات مواجه خواهید بود، بدیهی است سپردن این حجم از اطلاعات به حافظه نیازمند زمان زیادی است، ولی اکثر افرادی که قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد دارند به دلیل مشغله‌های کاری و زندگی حفظ کردن این حجم از اطلاعات پیشنهاد نمی‌شود، پس بهتر برای یادگیری مفهومی وقت صرف کنید.

تکرار کردن
بهترین کار برای اینکه مطالب خوانده شده را فراموش نکنید تکرار کردن است، زیرا این کار کمک بزرگی برای زمان خریدن می‌کند و شما در روز‌های پایانی فقط با یک مرور مطالب را بخاطر می‌آورید.

گام به گام پیش بروید
تا زمانی که روی مسئله تسلط پیدا نکردید به سراغ مسائل بعدی نروید.

مرور آزمون‌های سال گذشته
حتما نگاهی به آزمون‌های سال گذشته داشته باشید تا ماهیت این آزمون را بشناسید.

برخی از افراد تا روز‌های پایانی از تست‌های سال‌های گذشته استفاده نمی‌کنند تا در روز‌های آخر خود را بسنجند در حالی که این کار اشتباه است، بهتراست تست‌ها را مرور کنید تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید.

با ملایمت شروع کنید
سعی کنید برای شروع خیلی مصصم و جدی نباشید، زیرا این کار در ادامه باعث کندی‌تان خواهد شد، برعکس بهتر خیلی ملایم شروع کنید.

کتاب کنکور یا کتاب مرجع؟
خیلی از افراد این سوال را دارند که آیا کتاب مرجع را مطالعه کنند یا کتاب کنکور؟
بهتر است در کنار کتاب‌های خود از کتب مرجع کنکور هم استفاده کنید چرا که ممکن بعد از خواندن کتاب درسی خود اینطور وانمود کنید که من این درس را بلدم و مشکل خواصی نیست، ولی هنگام مراجعه به به کتاب کنکور مرجع اهمیت مباحث را متوجه می‌شوید.

چقدر روی هر درس زمان بگذاریم؟
آیا باید یک درس رو کامل بخونیم و بعد سراغ درس دیگر برویم؟
باید گفت تا زمانی که یک درس را درک نکردید سراغ درس بعدی نروید. زیرا این کار موجب راحتی شما در زمان مرور می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار