برخی رشته‌های دانشگاهی اشباع شده/ نیازمند رشته‌های مهارتی و کاربردی هستیم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

برخی رشته‌های دانشگاهی اشباع شده/ نیازمند رشته‌های مهارتی و کاربردی هستیم

نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر لزوم ایجاد تغییراتی در دروس دانشگاهی، گفت: برخی رشته‌های دانشگاهی اشباع شده و نیازی به آنها در سیستم آموزشی نیست.

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت بر ضرورت بازنگری در سیستم آموزشی کشور تاکید کرد و گفت: به طور قطع در سیستم آموزشی دانشگاه ها باید تغییرات مناسبی ایجاد شود زیرا در حال حاضر برخی رشته ها اشباع شده و نیازی به آنها در سیستم آموزشی دانشگاه ها دیده نمی شود.

لزوم ایجاد تغییراتی در دروس دانشگاهی/ به دانشجویان تنها حفظیات یاد داده‌ایم

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم ایجاد تغییراتی در دروس دانشگاهی، افزود: در حال حاضر به رشته های مهارتی و کاربردی در سیستم آموزشی کشور نیاز داریم که به حل مشکلات کشور به ویژه بیکاری کمک کند این در حالی است که متاسفانه به دانشجویان تنها حفظیات یاد داده‌ایم و مهارت آموزی مورد توجه قرار نگرفته است.

کارآفرینی و مهارت‌آموزی در دانشگاه ها مغفول مانده است/ پایان‌نامه‌ها برای رفع معضلات کشور مثمرثمر نیستند

وی با انتقاد از اینکه کارآفرینی و مهارت آموزی در دانشگاه ها مغفول مانده است، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر پایان‌نامه‌ها در کتاب خانه‌ها خاک می‌خورند این در حالی است که باید بخشی از مشکلات جامعه را حل کنند؛ در حال حاضر بیکاری، بحران آب، ترافیک و آلودگی هوا و ریزگرد از مهمترین معضلات کشور به شمار می‌روند اما متاسفانه در هیچ‌کدام از مقاله و پایان‌نامه‌‌های تدوین شده راهکار مناسبی برای مقابله با این بحران‌ها اتخاذ نشده و در این راستا مثمرثمر واقع نشده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: هر چند با توجه به پیاده‌سازی نظام 6-3-3 و ساختار نظام آموزشی بهتر بود که تغییرات مناسبی در محتوای درسی انجام شود اما متاسفانه شاهد هیچ گونه تغییری نیستیم و حتی امکانات مدارس مانند میز و نیمکت‌ها نیز مربوط به نسل گذشته است.

ساختار و فیزیک مدارس باید تغییر کند

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، افزود: از سویی مدارس نیز فرسوده هستند و به طور کلی باید ساختار و فیزیک مدارس تغییر کند در این رابطه نیاز است بر اساس سند تحول بنیادین تغییرات عمده‌ای در مدارس ایجاد شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار