برخی رشته ها متقاضی جذب هیأت علمی ندارد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

برخی رشته ها متقاضی جذب هیأت علمی ندارد

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی وزارت علوم، گفت: سهمیه جذب هیأت علمی در فراخوان بهمن ماه 97 حدود هزار نفر در نظر گرفته شده است؛ اما برخی رشته ها مانند هنر متقاضی جذب ندارد.
سعدان ذکایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایرنا در مورد ظرفیتی که برای جذب هیأت علمی در فراخوان بهمن ماه 97 در نظر گرفته شده است، افزود: حدود 900 تا 1000 نفر برای جذب هیأت علمی در دانشگاه های دولتی سهمیه در نظر گرفته شده است.
وی به مسئله کاهش داوطلب جذب در برخی رشته ها اشاره کرد و گفت: نکته اینجاست که آیا این رشته ها داوطلب دارد یا نه؛ چون در برخی از این رشته ها مثل هنر متقاضی جذب وجود نداشت.
این مسئول وزارت علوم در مورد سهمیه جذب هیأت علمی در سال جاری، اظهار کرد: برای سهمیه جذب هیأت علمی امسال باید ردیف های استخدامی را از سازمان امور استخدامی دریافت کنیم.
به گزارش ایرنا، بیستمین فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه ها از اواسط بهمن ماه 97 آغاز شد. در این فراخوان، 11 هزار و 500 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 7 هزار و 504 نفر در یک رشته، سه هزار و 178 نفر در دو رشته و 818 نفر در سه رشته ثبت نام کردند.
بر اساس آماری که مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم در اختیار ایرنا قرار داد، 28 رشته شیمی، مهندسی برق، عمران، مکانیک، کامپیوتر، فیزیک، حقوق، زیست شناسی، ریاضی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، مدیریت، آموزش ابتدایی، زبان و ادبیات فارسی، تربیت بدنی، مهندسی شیمی، روانشناسی، مهندسی معماری، حسابداری، مهندسی مواد، علوم تربیتی، معماری، مهندسی کشاورزی، جامعه شناسی، زبان انگلیسی، معارف اسلامی، مهندسی صنایع، علوم سیاسی و مدیریت کشاورزی پر متقاضی ترین رشته ها برای جذب هیات علمی اعلام شد.
یادآور می شود حدود 80 هزار عضو هیات علمی در تمام زیرنظام های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعال هستند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار