برخی سؤالات رایج داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 97

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

برخی سؤالات رایج داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 97

در این متن به سؤالات متداول داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۹۷ وزارت علوم پاسخ داده شده است.

۱- از شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ۹۷ جامانده‌ام، آیا مهلت دیگری برای ثبت‌نام وجود دارد؟

– بله، از ۳۰ بهمن تا سوم اسفند ماه فرصت مجددی برای ثبت‌نام داوطلبان کنکور ارشد ۹۷ سراسری و آزاد در نظر گرفته شده است که در موعد مقرر در سایت و کانال مسترتست یادآوری خواهد شد.

۲- زمان ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۷ دانشگاه آزاد اسلامی چه زمانی است؟

– آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ سراسری و آزاد همانند کنکور ارشد ۹۶ به صورت یکپارچه برگزار خواهد شد و بنابراین ثبت‌نام در سایت سنجش برای شرکت در کنکور ارشد رشته‌های زیرمجموعه وزارت علوم دانشگاه آزاد اسلامی کفایت می‌کند و همه داوطلبان کنکور ارشد، داوطلب دانشگاه آزاد نیز محسوب شده و نیازی به ثبت‌نام دیگری نیست.

۳- آیا کسانی که آذر ماه در کنکور ارشد ۹۷ ثبت‌نام کرده‌اند، لازم است مجدداً در اسفند ماه ثبت‌نام کنند؟

– خیر، ثبت‌نام کنکور ارشد ۹۷ در اسفند ماه در حقیقت فرصت مجددی برای داوطلبانی است که از ثبت‌نام در کنکور جامانده‌اند و ثبت‌نام کسانی که در آذر ماه نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند، به قوت خود باقی است.

۴- ثبت‌نام داوطلبان کارشناسی ارشد بدون کنکور سال ۹۷ چه زمانی است؟

– ثبت‌نام داوطلبان ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد همزمان با انتخاب رشته داوطلبان باآزمون این دانشگاه صورت می‌گیرد و شرایط و زمان ثبت‌نام در موعد مقرر در دفترچه انتخاب رشته اطلاع‌رسانی خواهد شد. ثبت‌نام ارشد بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری نیز به طور مجزا از طریق سایت دانشگاه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد که کلیه فراخوان‌ها در سایت و کانال تلگرامی مسترتست منتشر می‌شود.

۵- آیا می‌توان اطلاعات ثبت‌نامی و رشته انتخابی در ثبت‌نام کنکور ارشد ۹۷ را ویرایش کرد؟

– در مهلت مجدد ثبت‌نام که از ۳۰ بهمن تا سوم اسفندماه درنظرگرفته شده، فرصت ویرایش کلیه اطلاعات ثبت‌نامی همانند مرحله اصلی در سایت سنجش فراهم خواهد شد و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش، نسبت به ویرایش اطلاعات مدنظر خود اقدام نمایند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار