بررسی آماری میزان اشتغال فارغ‌التحصیلان ۴ رشته دانشگاهی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

بررسی آماری میزان اشتغال فارغ‌التحصیلان ۴ رشته دانشگاهی

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: براساس تجزیه و تحلیل آمار ۱۸ دانشگاه کشور، میزان اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته مکانیک ۵۹ درصد است.
محمد سعید سیف مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: در بررسی های آماری مشخص شده است که ۳۷ درصد مراجعه کنندگان به مراکز آموزشی سازمان فنی و حرفه ای، فارغ التحصیل دانشگاه هستند.

وی افزود: بر این اساس دانشگاه‌های صنعتی شریف، خوارزمی، صنعتی امیرکبیر، علامه طباطبایی و صنعتی بهبهان به بخش مهارت آموزی وارد شده‌اند.

سیف گفت: همچنین رصد میزان اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته و بر این اساس روسای دانشگاه‌ها باید آمار اشتغال دانش آموختگان خود را که ۴ سال از زمان فارغ التحصیلی آنان گذشته باشد به وزارت علوم ارسال کنند که تا کنون ۵۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی آمار خودرا ارسال کرده اند.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم اظهار داشت: براساس تجزیه و تحلیل ۴ رشته «علوم ریاضی، برق، عمران و مکانیک» در آمار ارسالی ۱۸ دانشگاه، میزان اشتغال فارغ التحصیلان در رشته ریاضی، ۳۹، در رشته برق، ۵۴، در رشته عمران، ۵۷ و در رشته مکانیک ۵۹ درصد است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار