بررسی استاندارد‌ها و طبقه‌بندی شغلی دانش آموختگان کشور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

بررسی استاندارد‌ها و طبقه‌بندی شغلی دانش آموختگان کشور

در جلسه کمیسیون نخبگان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی میزان نیاز شغلی و میانگین درآمد هر گروه شغلی به‌صورت سالیانه با کدگذاری و بصورت دقیق برسی شد.
بررسی طبقه بندی شغلی فارغ التحصیلان در آمریکابه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در جلسه کمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی موضوع اشتغال دانش آموختگان اختصاص صورت گرفت؛ گزارش تدوین شده در کمیسیون نخبگان با عنوان “طبقه بندی و استاندارد‌های شغلی با تأکید بر مدل ایالات متحده” ارائه شد.

در ابتدای این گزارش با تقسیم بندی زمانی اشتغال به ۲ بخش پایان دوره متوسطه و پایان دوره‌های مختلف آموزش عالی، پایان دوره آموزش عالی به سه محور کاردانی مهارتی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری تقسیم بندی و مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه این گزارش با بررسی طبقه بندی شغلی در آمریکا عنوان شد: ۸۶۷ شغل منحصر بفرد در آمریکا وجود دارد که تمام آن‌ها در ۴۵۹ گروه، و سپس در ۹۸ گروه کلان‌تر و در نهایت به ۲۳ گروه اصلی تقسیم شده‌اند.

همچنین این موضوع نیز عنوان شد که سالانه میزان نیاز شغلی و میانگین درآمد در هر گروه شغلی با کدگذاری و بصورت دقیق گزارش می‌شود و به عنوان نمونه، گزارش دیگری از اشتغال در ۲ دانشکده علوم و هنر و نیز دانشکده مهندسی دانشگاه کلمبیا در سال ۲۰۱۷ میلادی ارائه شد.

در همین رابطه به این نکته نیز اشاره شد که در دانشکده علوم و هنر دانشگاه کلمبیا ۶ ماه پس از فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی ۶/۸۲ درصد از دانشجویان این دانشکده وارد بازار کار شده‌اند و ۵/۷ درصد از آن‌ها ادامه تحصیل داده‌اند.

در ادامه این گزارش این موضوع هم عنوان شد که در دانشکده مهندسی دانشگاه کلمبیا ۶ ماه پس از فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی ۵/۸۶ درصد از دانشجویان این دانشکده وارد بازار کار شده اند و ۱/۷ درصد از آن‌ها هم ادامه تحصیل داده‌اند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار