بررسی روند اشتغال زایی در روستاها/ اجرای اشتغال پایدار روستایی رضایت بخش نیست

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

بررسی روند اشتغال زایی در روستاها/ اجرای اشتغال پایدار روستایی رضایت بخش نیست

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نشست این کمیسیون را تشریح کرد.

علی کاظمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات اظهار داشت: بررسی اقدامات به عمل آمده در اجرای بند ( الف) تبصره ( 18) قانون بودجه سال 1397 کل کشور در دستور کار بود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد این بند هنوز که در راستای ایجاد اشتغال روستایی است از سویی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ نشده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه نماینده سازمان برنامه و بودجه حضور داشت و توضیح داد که ابلاغ این بند از قانون بودجه در دستور کار کمیسیون اقتصادی دولت قرار دارد و بعد از تصویب آن برای اجرا به دستگاه های ذی ربط ابلاغ می شود.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: همچنین گزارشی از نحوه عملکرد قانون حمایت از ایجاد اشتغال پایدار روستایی از سوی سازمان برنامه و بودجه ارائه شد که رضایت بخش نبود و قرارشد گزارشی کامل و دقیق از روند اجرای این قانون تهیه و ارائه کنند.

وی گفت: باید در این گزارش از نحوه تقسیم بندی استان ها و میزان پرداخت بودجه برای اشتغال پایدار روستایی گفته شود به همین جهت گزارش ارائه شده رضایت بخش نبود.

این نماینده مجلس با اشاره به بررسی طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: برای بررسی این طرح مقرر شد کارگروهی در کمیسیون تشکیل شود تا بررسی های دقیق بر روی مواد آن صورت گیرد و سپس جمع بندی آن و بررسی نهایی در دستور کار کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات قرار گیرد./

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار