بررسی مقدماتی مزد ۹۶ امروز در اولین جلسه شورای عالی کار

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

بررسی مقدماتی مزد ۹۶ امروز در اولین جلسه شورای عالی کار

نایب‌رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی کار با دستور کار دستمزد ۹۶ گفت: جبران فاصله حداقل دستمزد تا هزینه‌های زندگی امروز یکی از مهمترین خواسته‌های تشکل‌های کارگری محسوب می‌شود.
ابوالفضل فتح‌اللهی، نایب‌رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گفت: امروز اولین جلسه شورای عالی کار با حضور سه شرکای اجتماعی برگزار می‌شود که محور اصلی پیرامون دستمزد 96 است.
نایب‌رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران درباره دستور جلسه این جلسه شورا گفت: بررسی مقدماتی تعیین مزد 96 و چگونگی محاسبه آن دستور جلسه این جلسه شورا است.
فتح‌اللهی با اشاره به ماده 41 قانون کار گفت: این ماده قانونی دو شاخص یعنی نرخ تورم و هزینه سبد معیشت را مد نظر دارد که هرساله در زمان تعیین دستمزد به مواردی مانند اقلام و هزینه سبد معیشت کارگران توجه می‌شود اما امسال فارغ از نگاه تک‌بعدی به مزد، با واقعیت‌های علمی سبد خوراکی‌ها و معیشت را بررسی می‌کنیم.
وی درباره جلسه روز گذشته کمیته مزد گفت: کلیات روش محاسبه هزینه مواد غذایی در سبد خوراکی‌ها با حضور شرکای اجتماعی نهایی شد و مقرر شد در جلسه بعدی کمیته تخصصی مزد هر سه شرکای اجتماعی یعنی کارگری، کارفرمایی و دولت جدول محاسبه هزینه‌های سبد خوراکی را بیان کنند.
فتح‌اللهی بیان کرد: جبران فاصله حداقل دستمزد تا هزینه‌های زندگی امروز یکی از مهمترین خواسته‌های تشکل‌های کارگری محسوب می‌شود تا بخشی از این فاصله در دستمزد 96 و بخشی از آن طی یک برنامه چندساله جبران شود، خواسته‌ای که تحقق آن قطعاً در گروی تعیین هزینه واقعی سبد معیشت زندگی یک خانواده کارگری در ماه است.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار