بررسی موانع اشتغال با حضور مسئولین اشتغال وزارت کار در کمیسیون اجتماعی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

بررسی موانع اشتغال با حضور مسئولین اشتغال وزارت کار در کمیسیون اجتماعی

نایب رییس کمیسیون اجتماعی از حضور مسئولین اشتغال وزارت کار در جلسه امروز این کمیسیون و بحث در خصوص موضوع اشتغال و خبر داد.

محمدرضا بادامچی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: برای جلسه امروز وزیر نیرو را دعوت کرده بودیم که ایشان نیامد، همچنین مسئولین اشتغال وزارت کار و معاونت اشتغال وزارت کار را دعوت کرده بودیم که آنها آمدند و جلسه‌ای تشکیل شد. موضوع بحث بر سر اشتغال و موارد مرتبط به آن بود.

وی افزود: مسائل و مشکلات مربوط به این حوزه مطرح شد و نمایندگان نظرات خود را بیان کردند، موضوعاتی که مطرح شد موضوعات مختلفی در خصوص اشتغال و مسئولین ذیربط موضوع اشتغال وزارت کار بود. همچنین بحث‌هایی در خصوص موانع اشتغال مطرح شد، بحثی مانند موضوع گمرک که کالایی که در گمرک گم می‌شود یک ماه زمان‌بر است ولی در خیلی از کشورها در دو ساعت موضوع حل می‌شود،‌ این خود از موانع اشتغال است.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس تشریح کرد: یا تولیدات و مشاغل روستاهای حاشیه‌ای و دور دست که صندوق امید اینها را شناسایی می‌کند، آموزش می‌دهد، البته تولیدات آنها باید بازاریابی شود تا به دست تولیدکننده برسد. بازاریابی آنها مشکل دارد. پیشنهادات نمایندگان در این باره مطرح شد. موضوع دیگری که مورد صحبت قرار گرفت موضوع گردشگری بود. گردشگری از حوزه‌هایی است که اشتغالزا است، همچنین در خصوص وام‌های کشاورزی صحبت‌هایی بیان شد که دولت مصوب کرده از طریق صندوق امید به کشاورزان وام‌هایی پرداخت شود. این وام‌ها ضمانت‌هایی می‌خواست که اکنون تسهیل شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار