برق مناطقی از شهر اهواز باز هم قطع شد

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت:به دنبال بارندگی یکشنبه شب و بامداد دوشنبه، مناطقی از شهر اهواز بار دیگر قطع شد.

علی شکرخدایی روز دوشنبه افزود: از آنجا که گرد وغبار نشسته برای شبکه توزیع برق هنوز به کلی شست و شو داده نشده، بارندگی کم سبب اخلال در عبور جریان برق و به تبع قطع برق برخی مناطق شهر اهواز از جمله کیان آباد، پاداد و نقاطی از کیانپارس اهواز شد.

وی با بیان اینکه ماموران برق همچنان در حال رفع مشکل قطعی برق هستند افزود: استاندار خوزستان به اتفاق مدیران شرکت توزیع برق اهواز، شب گذشته و بامداد دوشنبه از برخی مناطق شهر اهواز که در خاموشی فرو رفته بودند دیدن کرد.

گرچه با قطعی برق در برخی مناطق خوزستان و شهر اهواز ، مشکلاتی برای مردم به وجود آمده ولی فعالیت اداری و آموزشی در خوزستان در روز دوشنبه تعطیل نیست.

گزارش ایرنا حاکیست برق بیش از 6 منطقه از شهر اهواز روز یکشنبه نیز برای ساعاتی به تناوب قطع شد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز دلیل این قطعی برق را شستشوی تجهیزات برق این مناطق ناشی از گرد وغبار چند روز پیش ذکر کرد.

وی اظهارکرد: با توجه به حجم بالای تعداد ترانس های برق، شستشوی مقره های برق در سطح شهر اهواز از حدود دو هفته پیش آغاز شده که با شستشوی ترانسها و تجهیزات برق، برخی مناطق شهر اهوازخاموشی اعلام می شود.

وی دلیل خاموشی را پدیده گردو غبار افزود: نشستن گردوغبار بر روی ترانس ها و مقره ها به همراه رطوبت، موجب حالت عایق مانندی روی تاسیسات برق شده و موجب قطع برق می شود.

شکر خدایی با بیان اینکه تجهیزات موجود در این شرکت مطابق با استاندارد بین المللی است گفت: بروز پدیده گردوغبار باعث آسیب رساندن به تجهیزات برق می شود که روند شستشو را کند و حجم کار را چند برابر می کند.

وی ادامه داد: ماموران این سازمان در پی شستشوی کابل ها و تجهیزات،صبح یکشنبه مناطق کیانشهر، شهرک صنعتی شماره 2 ،میدان تره بار، شهرک حمل و نقل و چند منطقه دیگر اهواز خاموشی کوتاه مدت اعلام شد.

شکر خدایی اظهار کرد: در سطح شهر اهواز 13هزار دستگاه ترانس وجود دارد که برای شستشوی تجهیزات برق در شهر اهواز از خودروهای آتش نشانی شهرهای دیگر خوزستان نیز به کارگیری شد.

مه گرفتگی شدید روز شنبه 23 بهمن پس از گرد و غبار اخیر باعث قطع برق در 11 شهرستان شد که این مساله نیز موجب قطع آب در این شهرستان ها و تعطیلی مدارس و ادارات شد.

قطع برق در روز شنبه گذشته، سبب تعطیلی همه فعالیت های عمومی و اقتصادی اهواز و 10شهر استان خوزستان شد و تولید نفت خام در حوزه شرکت بهره برداری شرکت نفت و گاز کارون را تا 760هزار بشکه در روز کاهش داد.

وزیر نیرو هم با سفر به خوزستان با عذرخواهی از مردم خوزستان بابت قطع آب و برق در11شهرستات خوزستان، آخرین تمهیدات لازم برای پیشگیری از قطع آب و برق در استان مورد بررسی قرار داد.

حمید چیت چیان در نخستین گام یک هزار میلیارد ریال برای اجرای راهکارهایی که منجر به قطع شبکه برق و همچنین خرید ژنراتور برای تاسیسات آب شهرهای استان اختصاص داد.

هواشناسی خوزستان در دو روز آینده هوای استان را ابری توام با بارندگی های شدید پیش بینی کرده از این رو احتمال قطعی برق در استان همچنان وجود دارد.

اخبار استان اخبار