برنامه‌ای برای حذف پایان‌نامه دوره ارشد نداریم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

برنامه‌ای برای حذف پایان‌نامه دوره ارشد نداریم

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه حذف پایان‌نامه از مقطع کارشناسی ارشد را تکذیب می‌کنم، تاکید کرد: تمامی دانشجویانی که در دوره آموزشی پژوهشی کارشناسی ارشد ورود پیدا کنند موظف به گذراندن پایان‌نامه هستند و وزارت علوم هیچ برنامه‌ای برای حذف پایان‌نامه از این مقطع ندارد.
دکتر شریعتی نیاسر در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: وزارت علوم به هیچ‌عنوان برنامه‌ای برای حذف پایان‌نامه از مقطع کارشناسی ارشد ندارد و دانشجویانی که دوره‌های آموزشی پژوهشی مقطع کارشناسی ارشد ورود پیدا کنند باید پایان‌نامه ارائه دهند.
وی در ادامه تصریح کرد: ماده 25 آیین‌نامه آموزشی وزارت علوم تاکید می‌کند تنها در شرایط خاص و استثنایی دانشجویان می‌توانند با موافقت و تایید دانشگاه و مراجع قانونی به جای ارائه پایان‌نامه واحد درسی بگذارنند. بنابراین اینکه پایان‌نامه به طور کلی از دوره کارشناسی ارشد حذف شود به هیچ‌عنوان امکان‌پذیر نیست.
معاون آموزشی وزارت علوم در پایان خاطرنشان کرد: نظام آموزش عالی در مقطع آموزشی پژوهشی کارشناسی ارشد براساس پایان‌نامه تعریف شده است و به هیچ‌عنوان در آینده نیز دنبال حذف آن در دانشگاه‌ها نیستیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار