برنامه‌ریزی برای اشتغال بیش از 15 هزار نفر در شرکت‌های دانش بنیان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون پژوهش شرکت صاایران از برنامه‌ریزی برای اشتغال بیش از 15 هزار نفر در شرکت‌های دانش بنیان در چشم اندازهای سه ساله (97-99) دفاتر برنامه خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسن قدس در همایش الکترونیک خودرو در تبریز درباره تاسیس دفاتر برنامه توسعه و پیشرفت در صنایع الکترونیک و فاوا، تاکید کرد: توانمندسازی شرکت‌های فناور کوچک و متوسط، تقویت وفاق و اجماع در حمایت از صنعت ملی، کمک به قانون زدایی و تسریع در فرایندهای قانونی، حمایت از صنعت بومی در برابر محصولات وارداتی، تسهیل در افزایش راندمان و دسترس‌پذیری زیرساخت‌ها از جمله وظایف دفاتر برنامه‌ریزی است.

وی افزود: مطالعه و تهیه پیشنهاد برای اسناد راهبردی صنعت ملی، حمایت از مشارکت وسیع صنعت بومی در پروژه‌های ملی و توسعه بازار، افزایش بهره‌برداری و بکارگیری نیروی متخصص و دانش‌آموخته ایرانی، توسعه شرکت‌های خصوصی بزرگ ایرانی با قدرت رقابت در عرصه جهانی، آسیب شناسی صنعت ملی و ارائه راهکار به مراجع مسئول و تصمیم‌ساز از دیگر وظایف آنان به شمار می‌آید.

قدس، در مورد چشم اندازهای سه ساله (97-99) دفاتر برنامه، یادآور شد: بازارسازی محصولات و خدمات حدود 400 شرکت فناور داخلی با عملکرد بیش از هفت هزار میلیارد تومان، کمک به افزایش صادارت بخش خصوصی کشور به میزان 700 میلیون دلار، کمک به تامین مالی هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات و ضمانت‌نامه برای شرکت‌های فناور، همکاری در جذب حدود 100 میلیارد تومان سرمایه گذاری مولد به منظور توسعه بیش از 300 شرکت نوپا در برنامه‌ریزی‌ها قرار دارد.

وی در ادامه اثرگذاری این گونه دفاتر در حوزه‌های فناوری الکترونیک و فاوا در سطح ملی از طریق مشارکت در حل 20 مسئله راهبردی، مشارکت در تنظیم 30 نقشه راه مشترک فناوری و 50 فعالیت تقسیم کار ملی را از دیگر برنامه‌ها دانست.

او در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اقدامات نهادهای توسعه بازار و فن بازار، بیان کرد: همکاری با حدود 100 نهاد توسعه بازار به منظور دستیابی به فرصت‌های حضور در بازارهای ویژه و گاهی صادراتی از کارهایی است که از طریق معرفی محصولات و خدمات انجام می‌گیرد و از طرفی زمینه‌سازی برای همکاری بیش از 400 شرکت‌های فناور توانمند در چارچوب حدود 500 برنامه همکاری مشترک از اقدامات این نهاد محسوب می‌شود.

قدس، نهادهای توسعه‌دهنده فناوری‌های پرکاربرد از دیگر نهادها دانست که همکاری با حدود 100 نهاد توسعه‌دهنده فناوری‌های پرکاربرد با هدف ارائه بیش از 200 خدمت حل مسئله و یا انتقال فناوری به حدود 100 شرکت فناور در قالب 300 برنامه مشترک را بر عهده دارد.

وی درباره نهادهای شتاب‌دهنده فناوری تاکید کرد: همکاری با بیش از 10 نهاد شتاب‌دهنده فناوری‌ها به منظور سرمایه‌گذاری روی 100 شرکت نوپا و خوش آتیه به مبلغ 100 میلیارد و نیز اضافه‌کردن این ظرفیت به ظرفیت فناورانه کشور در چارچوب 30 برنامه مشترک از اقدامات این گونه نهادها است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار