برنامه‌ریزی برای توانمندسازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در زمینه کارآفرینی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

برنامه‌ریزی برای توانمندسازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در زمینه کارآفرینی

وزیر علوم با بیان اینکه توانمند سازی دانشجویان در حین تحصیل برای کارآفرینی یکی از موضوعاتی است که دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی می توانند بهتر وارد بازار کار شوند، گفت: موضوع ارتباط با صنعت در دستور کار دانشگاه‌ها قرار دارد.
منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: توانمند سازی دانشجویان در حین تحصیل برای کارآفرینی یکی از موضوعاتی است که دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانند بهتر وارد بازار کار شوند باید این توانایی را در دانشجویان در حین تحصیل ایجاد کنیم که بتوانند اشتغال یافته و برای خود و دیگران کارآفرینی کنند.

وی افزود: در تلاش هستیم موضوع ارتباط با صنعت را در دانشگاه‌ها توسعه دهیم که در این رابطه ارتباط با بخش‌های صنعتی، توسعه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد را باید در دستور کار قرار دهیم.

غلامی اضافه کرد: با فعال سازی استارتاپ‌هایی که براساس فناوری‌های جدید دانش بنیان شکل می‌گیرند می‌توانیم در بخش کلان صنعت توسعه اشتغال و تولیدات دانش محور را داشته باشیم.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه روابط بین الملل هم تلاش می کنیم در راستای دیپلماسی علمی بتوانیم تحقیقات مشترک بین دانشگاه‌های کشورمان و دانشگاه‌های معتبر دنیا را توسعه دهیم.

غلامی اظهار داشت: درصدد هستیم دانشجویان خارجی شهریه پرداز که با هزینه خودشان در دانشگاه‌های ما تحصیل می کنند را افزایش دهیم زیرا دانشگاه‌های ما آمادگی زیادی در حوزه جذب دانشجویان خارجی دارند که در این رابطه فعالیت‌هایی را از یکی دو سال پیش آغاز کرده اند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار