برنامه‌ریزی جذب اعضای هیأت علمی آزاد پس از نیازسنجی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

برنامه‌ریزی جذب اعضای هیأت علمی آزاد پس از نیازسنجی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد از بررسی میزان فعالیت اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد و برنامه‌ریزی برای جذب در این دانشگاه با توجه به نیازسنجی صورت‌گرفته خبر داد.

علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در رابطه با هدف اصلی مجموعه دانشگاه آزاد در دوره مدیریتی جدید، گفت: دانشگاه آزاد به دنبال ارتقای علمی دانشگاه است به طوری که دانشگاه آزاد بتواند در ردیف یکی از دانشگاه‌های مطرح دنیا قرار گیرد و در زمره ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا باشد و با این هدف بحث اصلی ما ارتقای کیفیت است.

وی افزود: کیفیت چه از بعد پذیرش دانشجو و چه جذب اعضای هیات علمی یا مباحث اجرایی و نظارتی مدنظر قرار می‌گیرد و در این مسیر برنامه‌های مقدماتی تدوین شده که بتوانیم سیستم نظارتی جامعی داشته باشیم و سامانه‌ای برای نظارت جامع تدوین کنیم به طوری که در حال راه‌اندازی پرتال یکپارچه آموزشی هستیم و این کار را به صورت مرحله‌ای در واحدها و سازمان مرکزی اجرا می‌کنیم.

رهایی ادامه داد: ساماندهی واحدها نیز بسیار مهم است که بتوانیم از ظرفیت اعضای هیات علمی استفاده کنیم تا اعضای هیات علمی به صورت مشترک در واحدها فعال باشند.

وی گفت: از نظر کیفیت و کمیت ارائه دروس، نحوه تدریس و کیفیت تدریس سعی داریم کار به صورت نظارتی اجرا شود.

وی در رابطه با نحوه جذب اعضای هیأت علمی نیز گفت: تجدیدنظر در بحث جذب اعضای هیات علمی نیز از چند جنبه انجام شده تا ببینیم در چه حد از توان افراد جذب شده در واحدها استفاده می‌شود و در برخی واحدها مشاهده می‌‌شود که بار آموزشی برخی از اعضا کامل نیست در حالی که باید متناسب با نیاز و روند توسعه باشد؛ بنابراین میزان فعالیت افراد را بررسی می‌کنیم و سپس برای جذب برنامه‌ریزی می‌کنیم زیرا جذب منوط به نیازسنجی است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار