برنامه‌ریزی دولت برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در کشور/ 795 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

برنامه‌ریزی دولت برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در کشور/ 795 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شد

سخنگوی دولت گفت: 12 برنامه در دولت برای ایجاد اشتغال وجود دارد که اجرای این برنامه‌ها می‌تواند یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی را در سال آینده ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدباقر نوبخت عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاح واحد تولیدی شرکت پتروشیمی آرتان پترو کیهان در جمع خبرنگاران با اشاره به کمک‌های دولت به بخش تولید اظهار کرد: سال گذشته از طریق ستادهای تسهیل بالغ بر 17 هزار و 900 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی در کشور داده شد؛ در کنار آن 42 هزار میلیارد تومان از خزانه بابت اجرای پروژه‌های عمرانی به پیمانکاران پرداخت کردیم.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان و پرداخت پول به پیمانکاران برای اجرای طرح‌های عمرانی سبب شد که در 6 ماه نخست امسال شاهد رشد 6 درصدی بدون نفت در اقتصاد باشیم و 795 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شد و علاوه بر کسانی که اشتغال پیدا کردند؛ 181 هزار نفر از بیکاران جذب بازار کار شدند؛ این اقدام در سال آینده تکرار خواهد شد.

معاون رئیس جمهور افزود: به دنبال این هستیم که تسهیلات بانکی برای تولیدکنندگان مقرون به صرفه باشند و ارزان‌تر تمام شود بنابراین برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای صنعتی تلاش می‌کنیم.

نوبخت با اشاره به تلاش دولت برای ایجاد اشتغال در کشور اظهار کرد: 12 برنامه در دولت برای اشتغال وجود دارد که اجرای این برنامه‌ها می‌تواند یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی را در سال آینده ایجاد کند. فردا با حضور رئیس جمهور طرح ویژه دولت برای احیای بافت فرسوده آغاز می‌شود که بر اساس این طرح 100 هزار مسکونی در بافت‌های فرسوده ساخته خواهد شد که نیمی از این واحدها در روستاها و نیمی دیگر در شهرها است.

وی ادامه داد: ساخت‌ واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده با پرداخت تسهیلات یارانه‌ای توسط دولت است تا افراد بتوانند با استفاده از تسهیلات واحدهای مسکونی بسازند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: دولت به دنبال نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری در شهرهایی است که با مشکل آلودگی هوا مواجه هستند و برنامه‌ریزی گسترده‌ای در این زمینه انجام داده است.

نوبخت با اشاره به پروژه‌های دولت در عرصه کشاورزی اظهار کرد: حمایت از پروژه‌های پرورش ماهی در قفس، کشت‌های گلخانه‌ای و صنایع تبدیلی کشاورزی از جمله طرح‌های دولت برای اشتغالزایی است. به دنبال پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان در این بخش‌ها هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در 12 برنامه دولت مشخص شده است که در هر بخش چه تعداد اشتغال جدید به وجود می‌آید.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار