برنامه اشتغال فراگیر هفته آینده ابلاغ می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

برنامه اشتغال فراگیر هفته آینده ابلاغ می‌شود

مدیرکل توسعه اشتغال وزارت کار، از ابلاغ برنامه جامع اشتغال فراگیر در هفته آینده خبر داد و گفت: کلیات برنامه کلان اقتصادی کشور، در چارچوب بازار کار به ویژه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، علاءالدین ازوجی در گفتگوی ویژه خبری شب گذشته با موضوع بررسی وضعیت اشتغال و بازار کار، درباره اینکه گفته می‌شود سند مدونی در حوزه اشتغال وجود ندارد گفت: در برنامه چهارم توسعه سند اشتغال داشتیم و در برنامه ششم توسعه هم، برنامه‌ای مدون طرح ریزی شده است؛ البته باید توجه داشت که در برنامه پنجم توسعه سند اشتغالی نداشتیم.

مدیرکل توسعه اشتغال و سیاستگذاری بازار کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برای برنامه ششم توسعه، در سال ۹۶ طرحی از سوی دولت ارائه شده که طی آن دولت موظف است هماهنگی سیاست‌های اشتغال و همچنین نظارت بر اشتغال در دستگاه های گوناگون را پیگیری کند.

ازوجی با اشاره به اینکه اولویت اصلی در برنامه ششم، اشتغال و رفع بیکاری است، گفت: توجه اصلی دولت به اشتغال و رفع بیکاری است؛ همچنین کلیات برنامه کلان اقتصادی کشور در چارچوب بازار کار به ویژه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه اشتغال بر اساس ماده ۳ قانون برنامه ششم توسعه، جزو موضوعات خاصی است که دولت توجه اساسی روی آن دارد، درباره زمان برگزاری جلسات شورای عالی اشتغال نیز گفت: بر اساس قانون، جلسه شورای عالی اشتغال باید حداقل ۲ بار در سال بر گزار شود؛ اما برخی تاکید دارند که باید تعداد این جلسات بیشتر باشد.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: نه تنها همه دستگاه‌های اجرایی به تدوین برنامه ویژه اشتغال کمک کردند بلکه دستگاه‌های نهادهای عمومی غیردولتی و نهادهای حمایتی هم وارد شدند.

ازوجی با تاکید بر اینکه دولت سند برنامه ششم را ارائه کرد که فصول مختلفی داشت و فصل اول آن ، تولید ، اشتغال و سرمایه گذاری است، افزود: برنامه اشتغال فراگیر در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصویب و کلیات آن در هیئت دولت مصوب شد و هفته آینده ابلاغ می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت های اشتغال را شناسایی کنیم، گفت: بر اساس آمار و اطلاعات، بخش اصلی اقتصاد ما مانند کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به بخش های خدماتی مانند گردشگری، آی تی، موسسات پولی و بانکی، حمل و نقل و بازرگانی بر می‌گردد.

ازوجی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد اشتغالزایی در ۲ سال گذشته مربوط به خدمات بوده است، افزود: باید اقداماتی انجام شود تا شغل هایی که ایجاد می شود پایدار بمانند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار